Wyniki badania TNS
Tegoroczne wyprzedaże Black Friday i Cyber Monday przyciągną prawie 7 milionów Polaków szukających specjalnych okazji i wyjątkowych artykułów.
Black Friday i Cyber Monday to zakupowe szaleństwo bardzo popularne na Zachodzie, które coraz bardziej umacnia się także w Polsce. Jak pokazują wyniki internetowego badania TNS*, świadomość tych dwóch okazji wśród Polaków jest wysoka i wciąż rośnie – już 87% badanych wie, czym jest Black Friday i Cyber Monday (+12% r/r). Jak będziemy świętować w tym roku?
Szacuje się, że w tegorocznej akcji wyprzedażowej, 19-28 listopada, weźmie udział aż 6,7 milionów Polaków**, a łączna suma ich wydatków przekroczy niemałą kwotę 2,3 miliarda złotych***. Średnio wydamy po 340 zł, z czego większe wydatki deklarują mężczyźni (408 zł) niż kobiety (271 zł). Według badania TNS, najchętniej kupowanymi produktami podczas Black Friday i Cyber Monday są odzież, buty i inne akcesoria (57%), elektronika (43%), a także artykuły dla domu i ogrodu (13%). Jak pokazują wewnętrzne dane eBay, w ubiegłym roku podczas listopadowych wyprzedaży, sprzedaż artykułów tych kategorii wzrosła aż o 100% w stosunku do standardowej dziennej sprzedaży. W odpowiedzi na tak duże zainteresowanie internautów, platforma przygotowała specjalną ofertę „Okazji” z darmową wysyłką bez konieczności wykupowania abonamentu.
„Z myślą o potrzebach konsumentów szukających wyjątkowych artykułów podczas Black Friday, przygotowaliśmy specjalne oferty poniżej 49 zł, które nie wymagają zakupu abonamentu. Dzięki nim oraz innym okazjom, kupujący mogą znaleźć na platformie produkty najlepszych zachodnich marek oraz szeroki wybór pomysłów na świąteczne prezenty z bezpłatną wysyłką do Polski. Niedawno azjatycki serwis eBay nawiązał współpracę także z usługą SpeedPAK, która umożliwia sprzedawcom dostarczanie produktów z Chin do Polski w ciągu 15-18 dni roboczych” – mówi Małgorzata Gliszczyńska, dyrektor zarządzająca na Polskę i Europę Centralną w eBay.
Black Friday i Cyber Monday to także czas początku zakupów świątecznych, kiedy upatrzone wcześniej produkty można znaleźć w wyjątkowych cenach. Według badania TNS, co trzeci Polak już w listopadzie kupuje prezenty z okazji Świąt Bożego Narodzenia. Informacji o tym, kiedy, gdzie i jakie pojawią się okazji polscy kupujący szukają na różne sposoby. Aż 66% sprawdza informację na stronach internetowych, co czwarty Polak chętnie wesprze się rekomendacją rodziny i znajomych, a 15% badanych będzie monitorować ogłoszenia i reklamy w poszukiwaniu kuponów rabatowych****.
*Internetowe badanie zbiorcze wykonane w październiku 2018 r. na zlecenie eBay przez TNS Kantar na grupie 1034 Polaków w wieku 16-54 lat.
**Status ludności na 30.06.2018r. według GUS.
***Badanie TNS 2018: 38% Polaków, którzy słyszeli o Black Friday/Cyber Monday i którzy planują zakupy podczas tegorocznych wyprzedaży.
****Badanie TNS 2018: 38% Polaków, którzy słyszeli o Black Friday/Cyber Monday i którzy planują zakupy podczas tegorocznych wyprzedaży.