IKEA wprowadza się do Lublina

Informacja Prasowa - 04.04.2017
292

IKEA Po Sąsiedzku, czyli niecodzienny sposób wejścia marki na lokalny rynek

IKEA chce być dobrym sąsiadem wszędzie tam, gdzie prowadzi swoją działalność. Dlatego przed otwarciem dziesiątego w Polsce sklepu w Lublinie, firma postanowiła stworzyć dla mieszkańców miasta coś wyjątkowego. To IKEA Po Sąsiedzku, czyli szwedzka, domowa przestrzeń, w której każdy mieszkaniec Lublina będzie mógł poczuć się dobrze oraz odkryć co stoi za globalną marką. Pomysł i realizacja powstały we współpracy IKEA z Agencją Warszawa.

Projekt znacznie odbiega od tradycyjnej komunikacji marketingowej. Chcieliśmy uciec od pasywnego przekazu reklamowego, który często objawia się walką marketerów o Share of Voice. Nasza uwaga koncentrowała się na unikalnych doświadczeniach, jakie może zaoferować IKEA. Gdyby istniał na to wskaźnik marketingowy to nosiłby nazwę Share of Attention – powiedział Gustaw Jakubowski, Regionalny Menadżer Marketingu w IKEA Retail w Polsce.

IKEA Po Sąsiedzku jest kolejnym etapem wdrażania planu lokalnej komunikacji, gdzie IKEA przyjmuje narrację wprowadzania się nowego mieszkańca do miasta. Tworzenie IKEA Po Sąsiedzku zajęło 9 miesięcy. Punktem startowym było opracowanie koncepcji, która opierała się na wizji bycia dobrym sąsiadem oraz na umożliwieniu kontaktu z marką, doświadczania jej kultury, wartości, konceptu i asortymentu – jeszcze przed otwarciem sklepu. Następne etapy obejmowały znalezienie odpowiedniej lokalizacji, uzyskanie niezbędnych pozwoleń urzędowych, zaprojektowanie wnętrza, przeprowadzenie remontu, zatrudnienie personelu oraz zaplanowanie aktywności dla gości.

To był wieloetapowy, niecodzienny i wymagający projekt. Zaczynaliśmy standardowo, jako klient i agencja. Jednak miesiące wspólnych doświadczeń i wyzwań, sprawiły, że staliśmy się wyjątkowo zgranym zespołem – powiedziała Katarzyna Grzeszczak, Senior Account Manager z Agencji Warszawa.

Tego typu inicjatywy są cenne nie tylko ze względu na swoją wyjątkowość i innowacyjność, ale również dlatego, że pozwalają na rozwój i integrację zespołów, które nad nimi pracują. Kończąc prace nad IKEA Po Sąsiedzku doliczyliśmy się, że w ten projekt było zaangażowanych ponad 70 osób zarówno z naszej agencji, innych współpracujących firm, jak i z IKEA – dodał Piotr Mach, Client Service Director z Agencji Warszawa.

IKEA Po Sąsiedzku zlokalizowana jest w sercu Lublina. To przestrzeń składająca się z kilku pomieszczeń, pełniących swoje specjalne funkcje – można spotkać się tam z przyjaciółmi, zatrzymać na drobną słodką przekąskę i filiżankę kawy, czy zwyczajnie odpocząć przy lekturze książki w zielonym zaciszu. W projekcie nie zapomniano również o najmłodszych, dla których przygotowano kącik zabaw. Program wydarzeń w IKEA Po Sąsiedzku zakłada spotkania ze specjalnymi gośćmi, pokazy skandynawskich filmów, turnieje gier planszowych, warsztaty kulinarne, międzypokoleniowe aktywności oraz różnorodne warsztaty.

IKEA Po Sąsiedzku mieści się w Lublinie przy ul. Krakowskie Przedmieście 55 i jest otwarta 7 dni w tygodniu: od poniedziałku do soboty pomiędzy godz. 10:00 a 21:00, a w niedzielę od 10:00 do 20:00. Wszelkie informacje o projekcie oraz szczegółowy program wydarzeń są dostępne na fanpage’u IKEA Po Sąsiedzku na Facebooku oraz na dedykowanym koncie na Instagramie.

Comments

comments

292
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...