IKEA odwiedziła aż 4000 polskich rodzin, aby dowiedzieć się w jakich przestrzeniach żyją na co dzień
Redakcja PR - 11.09.2017IKEA odwiedziła aż 4000 polskich rodzin, aby dowiedzieć się w jakich przestrzeniach żyją na co dzień
Jakość życia Polaków była tematem przewodnim obecności IKEA Retail na tegorocznym Forum Ekonomicznym w Krynicy-Zdroju (5—7 września). Firma mówiła o trzech wymiarach – domowym (jakość życia w domu), służbowym (jakość relacji pracodawca-pracownik) i społecznym (troska o środowisko). IKEA przygotowała dwie ekspozycje, zainicjowała także debaty i spotkania dla szerokiego grona interesariuszy.
Jak mieszkają Polacy?
W ciągu ostatnich dziesięciu lat IKEA odwiedziła aż 4000 polskich rodzin, aby dowiedzieć się w jakich przestrzeniach żyją na co dzień, co ich inspiruje, jakie mają marzenia i co jest dla nich najważniejsze.
Dom to najważniejsze miejsce na świecie, które daje nam bezpieczeństwo i ciepło tworzone przez naszych najbliższych, rodzinę i przyjaciół. Każdy może wieść życie w pięknym i funkcjonalnym otoczeniu, chcemy pokazywać Polakom, że to możliwe. Dlatego już we wrześniu, we współpracy z Apple, uruchomimy aplikację IKEA PLACE. Dzięki technologii Augmented Reality będziemy mogli zobaczyć meble IKEA w swoich domach i łatwiej zaaranżować przestrzeń odpowiadającą naszym potrzebom – powiedziała Iwona Szczęka, Członek Zarządu IKEA Retail w Polsce.
Podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy-Zdroju IKEA przygotowała interaktywną wystawę „Niech żyje dom!”, będącą podsumowaniem badań przeprowadzonych wśród polskich rodzin. Dostarczyła ona sporej dawki wiedzy o tym, jak żyją Polacy i z jakimi wyzwaniami mierzą się w swoich domach.
Ponadto IKEA zainicjowała debatę inspiracyjną o przyszłych i obecnych trendach, które mają największy wpływ na jakość życia w domu. Są to digitalizacja, urbanizacja, nowa generacja konsumentów, zrównoważony rozwój oraz praca przyszłości.
Zrównoważony rozwój i nowy model gospodarki
Na terenie Forum IKEA zaprezentowała wystawę „Let’s talk about garbage”, która mówi o problematyce odpadów i śmieci wytwarzanych na przemysłową skalę zarówno przez firmy, jak i każdego z nas. Wystawa miała swoją premierę podczas 15. Międzynarodowego Biennale Architektury w Wenecji w 2016 roku, gdzie spotkała się z dużym zainteresowaniem odwiedzających i uznaniem krytyków. IKEA jest mecenasem ekspozycji, a autorami są dwaj młodzi twórcy: architekt Hugo Kowalski i krytyk architektury Marcin Szczelina.
IKEA chce inspirować ludzi do lepszego gospodarowania odpadami, w tym także do ich wtórnego wykorzystywania. Dlatego zaangażowała się w debatę o potrzebie odejścia od tradycyjnej, linearnej gospodarki na rzecz gospodarki obiegu zamkniętego, propagując nowe idee i przedstawiając wprowadzane w organizacji zmiany.
Nie sposób już opierać rozwoju biznesu na coraz intensywniejszej eksploatacji zasobów naturalnych. Dlatego w IKEA w Polsce w ciągu najbliższych 8 lat wszystkie odpady drewniane i plastikowe pochodzące z naszych sklepów będą wykorzystywane jako surówce wtórne w łańcuchu dostaw. Chcemy dawać przykład oraz impuls do podobnego działania i postaw proekologicznych. Tak w odniesieniu do biznesu, jak i każdego z nas w roli konsumenta – powiedziała Anna Pawlak-Kuliga. IKEA Retail w Polsce rozpoczyna pracę nad wprowadzeniem innowacyjnych usług i aktywności, które dadzą „Drugie życie meblom” – pozwolą na wydłużenie czasu ich użytkowania i zwiększenie zadowolenia naszych klientów – podkreśliła Anna Pawlak-Kuliga.
Pracownicy IKEA najistotniejszym filarem firmy
Zrównoważony rozwój obejmuje w rozumieniu IKEA nie tylko poszanowanie zasobów naturalnych, ale przede wszystkim praw pracowników firmy i wysoką kulturę organizacyjną. W debacie inspiracyjnej pt. Praca od pierwszego wejrzenia – jak budować dobre relacje z pracownikami?, IKEA podjęła tematy dotyczące trendów na rynku pracy, jakości życia w pracy, relacji pracodawca – pracownik oraz nowych modeli rekrutacji.
Jako pierwsi na polskim rynku wprowadziliśmy minimalną stawkę godzinową w wysokości 20 złotych. Powodowała nami głównie chęć zapewnienia godnego życia naszym pracownikom – powiedział Michał Pióro, Członek Zarządu IKEA Retail w Polsce. Teraz, kiedy możemy być dumni z proponowanych warunków pracy (przede wszystkim równego dostępu do wachlarza benefitów dla wszystkich pracowników, w tym emerytury pracowniczej i prywatnej opieki medycznej), wdrażamy innowacyjne i pierwsze takie w IKEA na świecie podejście do rekrutacji. Chcemy zapewnić kandydatom bardzo przyjazne warunki rekrutacji, tak, aby mogli swobodnie zaprezentować swoje talenty. W Warszawie otworzyliśmy dla nich specjalne miejsce – Studio Pracy IKEA, – w którym można poczuć się jak u siebie – dodał Michał Pióro.
Człowiek zajmuje centralną pozycję w myśleniu IKEA o biznesie, dotyczy to zarówno klientów, jak wszystkich zatrudnionych. Firma ceni sobie różnorodność i wzajemny szacunek, dając jednocześnie równe szanse do rozwoju, niezależnie od pochodzenia, poglądów czy płci. IKEA w Polsce osiągnęła równy udział kobiet i mężczyzn na stanowiskach kierowniczych i dba o to, by wysokie kwalifikacje były zauważane i doceniane w takim samym stopniu, niezależnie od płci, wieku, stopnia sprawności, pochodzenia etnicznego, orientacji seksualnej, przekonań politycznych i religijnych.