Standardy profesjonalnego public relations
Standardy profesjonalnego public relations
I Konferencji „ETYKA PUBLIC RELATIONS” Edycja 2019: „Standardy profesjonalizmu w public relations”.
Mija już trzydzieści lat odkąd w naszym kraju możemy mówić o sprzyjających warunkach rozwoju komunikacyjnej działalności public relations. To wystarczająco długi czas na zbieranie doświadczeń i kształtowanie się nowej branży zawodowej, która w naszym społeczeństwie nieszczęśliwie kojarzy się przede wszystkim z promocyjnymi narzędziami komunikacji marketingowej.
Powstały w ubiegłym roku Społeczny Zespół Ekspertów PR postanowił dokonać krytycznej analizy funkcjonowania istniejących w Polsce kodeksów etycznych PR, by sprowokować i zachęcić całe środowisko specjalistów public relations do bardziej owocnej dyskusji na temat pozytywnej roli etycznego zachowania w działalności zawodowej. Zachętą do dyskusji są badania poświęcone znaczeniu etyki w PR, zrealizowane na zamówienie Zespołu wiosną 2019 r. przez Dział Badań i Analiz Strategicznych Exacto (zob.: https://kongresprofesjonalistow.pl/wp-content/uploads/2015/04/profesjonalizm_PR_raport.pdf) oraz specjalne opracowanie tego Zespołu zatytułowane „Standardy profesjonalnego public relations” (pełny tekst na stronie: http://www.ptks.pl/j3x/index.php/pl/etyka-pr). Dokument ten wyjaśnia, dlaczego profesjonalizm i etyka powinny być ze sobą nierozerwalnie połączone jeśli public relations ma godzić interesy zleceniodawców, mediów i różnych grup społeczeństwa
„Standardy” są oryginalnym polskim projektem edukacyjnym i zostaną poddane ocenie środowiska zawodowego PR jak i akademickich badaczy komunikacji społecznej na ogólnokrajowej konferencji naukowej, którą organizujemy w dniu 13 grudnia br. na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie (ul. Dewajtis 5).
Podczas Konferencji, w prezentowanych referatach oraz podczas dyskusji panelowych, skupimy się na obszarach:
- Czym jest profesjonalizm w public relations? Jak obecnie definiowany jest przez zarówno stronę agencji i specjalistów PR, zleceniobiorców oraz szeroko pojęte otoczenie?
- Jaka jest rola konsultantów/firm PR w utrzymaniu wysokich standardów public relations i debaty publicznej?
- Co oznacza, jak może być realizowany i jakie ma znaczenie proces samokształcenia w zakresie etyki zawodowej? W jaki sposób organizacje zawodowe mogą ten proces wspomagać?
- Rola i zadania Rady Etyki Public Relations
- PR-owiec i dziennikarz: Etyka zawodowa w PR i w dziennikarstwie. Podobieństwa i różnice
w kontekście kontrolnych funkcji mediów.
Głównym organizatorem Konferencji jest Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa oraz Koło Naukowe Studentów i Doktorantów „Public Relations w Social Media” na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Współorganizatorami są Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego, Politechnika Gdańska oraz Polskie Towarzystwo Komunikacji Społecznej. Partnerem strategicznym Konferencji jest EXACTO, sp. z o.o.
Konferencja odbędzie się dzięki życzliwości oraz wsparciu finansowemu i rzeczowemu naszych Partnerów: Związku Firm Public Relations, Press Service Monitoring Mediów, Hill+Knowlton Strategies Polska, Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej oraz Polskiego Stowarzyszenia Public Relations.
Artykuły naukowe będące pokłosiem wystąpień konferencyjnych po uzyskaniu pozytywnych recenzji zostaną opublikowane w uznanych czasopismach naukowych.
Komitet Naukowy Konferencji:
- dr hab. Jerzy Olędzki, Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego – przewodniczący
- dr hab. Krystyna Wojcik, prof. em. – Szkoła Główna Handlowa
- dr hab. Iwona Hofman, Dziekan Wydziału Politologii Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Prezes Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej
- dr hab. Ryszard Ławniczak, Instytut Organizacji i Zarządzania, Wojskowa Akademia Techniczna w Warszawie
- UPJPII, ks. dr hab. Michał Drożdż, Dziekan Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie
- UKSW, dr hab. Monika Przybysz, kierownik Katedry Public Relations i Komunikacji Marketingowej, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
- dr hab. Monika Kaczmarek-Śliwińska, Wydział Dziennikarstwa, Informacji
i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego - dr Ewa Hope, Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej
- UW, dr hab. Dariusz Tworzydło, kierownik Katedry Komunikacji Społecznej
i Public Relations, Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego - UEP, dr hab. Waldemar Rydzak, Wydział Ekonomii Uniwersytetu Ekonomicznego
w Poznaniu, Katedra Publicystyki Ekonomicznej i Public Relations - UEP dr hab. Jacek Trębecki, Wydział Ekonomii Uniwersytetu Ekonomicznego
w Poznaniu, Katedra Publicystyki Ekonomicznej i Public Relations
Komitet Organizacyjny Konferencji:
- UKSW, dr hab. Monika Przybysz, kierownik Katedry Public Relations
i Komunikacji Marketingowej, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie – przewodnicząca Komitetu - dr hab. Monika Kaczmarek-Śliwińska, Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego – wiceprzewodnicząca Komitetu
- prof. UKSW Józef Kloch – kierownik Katedry Internetu i Komunikacji Cyfrowej, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
- dr Ewa Hope – Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej
- dr Tomasz Płonkowski – Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
- dr Łukasz Przybysz, Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego
- mgr Kinga Cybulska – Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
- mgr Tomasz Knecht – Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
- mgr Karolina Ołtarzewska, prezes Koła Naukowego Studentów i Doktorantów „Public Relations w Social Media”, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
- mgr Karolina Podlewska, członek Zarządu Koła Naukowego Studentów i Doktorantów „Public Relations w Social Media”, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Adres do korespondencji: Monika Kaczmarek-Śliwińska, m.kaczmarek-sl@uw.edu.pl
Comments
