HR – bliżej człowieka, bliżej biznesu. 
Raport #TrendyHR_2019/20

Informacja Prasowa - 09.10.2019
252

HR – bliżej człowieka, bliżej biznesu. 
Raport #TrendyHR_2019/20

Agencja Grow powered by Studio Wiedzy wydała czwartą edycję raportu #TrendyHR, który poświęcony jest polskiej branży human resources. Punktem wyjścia, jak co roku, jest badanie, w którym przedstawiciele świata HR odpowiadali na pytania dotyczące potrzeb czy wyzwań, z jakimi mierzą się w codziennej pracy. W tegorocznej edycji badania wzięło udział 945 profesjonalistów HR.

Raport #TrendyHR_2019/20 został podzielony na cztery obszary tematyczne: Wiedza i rozwój, Rekrutacja i employer branding, Analityka HR oraz Innowacje w HR. Ankietowani odpowiadali na pytania dotyczące każdego z tych zagadnień. Dotyczyły one m.in. nowych rozwiązań, jakie planują wdrażać w nadchodzących miesiącach, a także tego, czym kierują się, decydując się na wprowadzanie poszczególnych zmian.

Choć lista priorytetów i potrzeb HR-owców nie przemodelowała się diametralnie w porównaniu do lat ubiegłych, to analizując wyniki badania można dostrzec pewne nowe tendencje i trendy determinujące rozwój działów personalnych.

Jakie wnioski płyną z badania?  

„Szczegółowa analiza odpowiedzi respondentów pod kątem kluczowych tematów dla organizacji zdecydowanie i wyraźnie koncentruje się na obszarze pracownika i czynniku ludzkim. W naszym raporcie znajdziecie także sporo zaskakujących danych, m.in. z zakresu szkoleń czy rozwoju pracownika oraz narzędzi do efektywnej rekrutacji”– wyjaśnia Łukasz Jarota, Dyrektor Zarządzający Agencji Grow.

 

Tematami kluczowymi dla HR-owców w najbliższych miesiącach będą przede wszystkim zaangażowanie pracowników (55,41% wskazań) oraz pozyskiwanie najlepszych pracowników (51,35%). Specjaliści i eksperci z branży HR wskazywali też często na zarządzanie talentami (36,94%), wsparcie biznesu (rozwoju firmy) przez HR ( 34,68%), a także rotację pracowników (32,34%).

 

Eksperci z branży HR podzielili się z autorami badania także swoimi planami w zakresie rozwoju własnych kompetencji. Otóż w nadchodzącym czasie HR-owcy zamierzają stawiać przede wszystkim na poszerzanie swojej wiedzy w zakresie przywództwa i umiejętności menedżerskich (67,57%) oraz współpracy zespołowej i komunikacji (56,31%). Inne wskazywane obszary o kompetencje twarde jak np. znajomość Excela (37,39%), efektywność osobista (31,08%), a także agile i zwinne zarządzanie (24,32%).

 

A jak HR-owcy chcą wspierać własną markę osobistą? Ponad ¾ ankietowanych wskazało, że chce brać udział w branżowych konferencjach. Tego typu eventy to okazja nie tylko do poszerzania swojej wiedzy, ale także networkingu czy zdobycia inspiracji do swoich codziennych działań. Z dużo niższym odsetkiem wskazań – 45,95% – na drugim miejscu plasuje się działalność w social mediach. Z kolei na najniższym stopniu podium znalazł się udział w konkursach branżowych (30,18%).

 

„Wyznając zasadę »nie spoileruj«, w tym miejscu stawiamy kropkę i zapraszamy do pobrania raportu, gdzie znajdują się pełne wyniki naszego badania”– mówi Łukasz Jarota z Agencji Grow.

 

Co oprócz badania?

Raport, oprócz wyników badania, zawiera m.in. ponad 30 tekstów eksperckich poświęconych czterem wyróżnionym obszarom. Wśród materiałów są m.in. artykuły na temat budowania zespołów i roli lidera, komunikacji (w tym również tej trudnej – dotyczącej zwolnień) czy najczęściej popełnianych błędów w procesach rekrutacji. W raporcie znalazły się także wywiady z branżowymi ekspertami, które dotyczą np. kwestii nowych technologii w HR czy kreatywnego podejścia do rekrutacji. Ponadto czytelnicy raportu TrendyHR_2019/20 znajdą w nim także materiały typu case study, w których autorzy opisują sprawdzone rozwiązania z obszarów HR, które udało im się wdrożyć w swoich organizacjach.

„Dynamicznie zmieniający się rynek pracy oraz wciąż namnażające się wyzwania sprawiają, że HR-owcy nie mogą narzekać na brak adrenaliny w swojej codziennej pracy. Wręcz przeciwnie – ich rola jest bardziej interdyscyplinarna niż jeszcze 10 lat temu. Zwracamy uwagę na #TRENDY, które wyróżniają się w HR-owym krajobrazie i będą wpływać na decyzje inwestycyjne. Nasza publikacja pozwoli przejrzeć się osobom odpowiedzialnym za najcenniejszy kapitał firmy w branżowym lustrze”– podsumowuje Joanna Pietrzak, Dyrektor ds. Komunikacji Agencji Grow.

Partnerami raportu są: 4Results, eTutor, JoBot24, HRlink.pl, HRtec, MC2 Innovations, Unit4 Polska oraz Westhill Consulting.

Pełną wersję raportu można bezpłatnie pobrać na stronie:

https://hrnews.pl/TrendyHR2019/

Comments

comments

252
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...