House of Cards

Jerzy Ciszewski - 03.01.2016
31

O amerykańskim hicie serialowym minionego roku było głośno nie tylko w kontekście samej fabuły - House of Cards

O amerykańskim hicie serialowym minionego roku było głośno nie tylko w kontekście samej fabuły, ale i polska polityka skorzystała. Mowa tu oczywiście o ,,House of Cards” i porównaniach Franka Underwooda do Andrzeja Dudy. Czas kampanii także jest zbliżony, ponieważ Frank niedawno rozpoczął kolejne zmagania o fotel prezydencki, reklama następnego sezonu jest z nami już od jakiegoś czasu

Spot towarzyszący wszystkim działaniom reklamowym nie jest jedynym obszarem, ponieważ także grafika wszystkich materiałów wskazuje na faktyczną kampanię prezydencką bohatera serialu. Klip również przygotowano w tej stylistyce, konsekwentnie i na najwyższym poziomie. Większość naszych polityków niestety chyba nie widziała serialu, a szkoda, bo tak wykonane materiały reklamowe mogłyby pojawiać się w Polsce. A to przecież tylko amerykański serial…

Prawie 1,5 mln internautów obejrzała spot, co już można uznać za sukces. Podobna liczba Polaków widziała serial, co stanowi pokaźną publikę wśród naszych rodaków. Dlaczego ta amerykańska produkcja cieszy się tu taką popularnością?

Dobrze poprowadzony marketing to jedno, ale fabuła i po prostu dobrze zrobiony serial jest sprawą drugą – najważniejszą. Serial sam w sobie stał się pretekstem do śledzenia działań bohatera przez agencje czy marketerów i traktować go jako studium przypadku. Także firmy skorzystały na produkcji, choćby gra Monument Valley, która od wypuszczenia odcinka z ich produktem zwielokrotniła swoje zyski. Także popularne memy z naszym prezydentem i porównywanie go do Franka Underwooda zadziałały na wyobraźnię internautów.

Pomimo różnic w systemach politycznych, zwolenników tej skomplikowanej fabuły, intryg i pełnej niezbyt optymistycznych prognoz produkcji jest wielu. Sama postać Franka Underwooda jest również niezwykle charakterystyczna. Jednak chyba w świetle znanych z naszego podwórka afer i wydarzeń politycznych, po prostu lubimy porównywać te dwa systemy i wyciągać pewne wnioski.  PR niezawodny, Frank!

AnnaKrol_HouseofCards

 

 

Comments

comments

31
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...