Hill+Knowlton Strategies wspiera nową odsłonę kampanii „Trzymaj Pion” Grupy Żywiec

Informacja Prasowa - 11.10.2019
264

Hill+Knowlton Strategies wspiera nową odsłonę kampanii „Trzymaj Pion” Grupy Żywiec

Tegoroczna edycja kampanii społecznej Grupy Żywiec, którą wspiera Hill+Knowlton Strategies zyskała nową, jeszcze bardziej digitalową odsłonę. Założenia do prowadzonej od kilku lat kampanii oparte są na badaniach zrealizowanych na zlecenie Grupy Żywiec. Jej tegoroczna odsłona to efekt wspólnej, pogłębionej pracy na insightach – klienta i agencji, czego efektem jest seria podcastów i videopodcastów dedykowanych rodzicom szukającym informacji o tym, jak wychowywać dzieci do odpowiedzialnych postaw i zapobiegać konsumpcji alkoholu przez nieletnich.

Kampania „Trzymaj Pion”, której koncepcję strategiczną współtworzyła agencja Hill+Knowlton Strategies, wspiera rodziców w zapobieganiu przedwczesnej inicjacji alkoholowej nastolatków, a także wychowywaniu dzieci do odpowiedzialnych postaw związanych z alkoholem w dorosłym życiu. W minionych latach przy wsparciu ekspertów z różnych dziedzin, między innymi specjalistów z zakresu psychologii, socjologii, terapeutów uzależnień, pedagogów i wychowawców na co dzień pracujących z młodzieżą, powstał m.in. przewodnik dla rodziców „Jak rozmawiać z dzieckiem o alkoholu.”

z1

Bazując na insightach płynących z obserwacji grupy docelowej, jej oczekiwań i zachowań oraz obecności w przestrzeni mediów społecznościowych, H+K Strategies zaproponowała klientowi nowe, odświeżone podejście do prowadzenia komunikacji. Agencja postawiła przede wszystkim na tworzenie własnego contentu, w tym podcastów i video-podcastów przygotowanych w formatach do publikacji na Instagramie (także IGTV), Facebooku oraz w serwsie YouTube.

Ambasadorzy

W tegoroczną odsłonę kampanii „Trzymaj Pion” zaangażowała się blogerka parentingowa Natalia „Nishka” Tur oraz ekspert, psycholog dr Aleksandra Piotrowska, która odpowiadała za merytoryczną część kampanii. Dr Aleksandra Piotrowska jest uznanym ekspertem i osobowością telewizyjną. Jej ogromna wiedza, którą potrafi przekazać w bardzo zrozumiały sposób jest doceniana przez rodziców. Natalia Tur to znana blogerka parentingowa i influencerka. Od lat konsekwentnie buduje i wspiera społeczność rodziców nastolatków, którzy doceniają jej wiedzę, doświadczenie i naturalność z jaką potrafi mówić o rzeczach trudnych w relacjach z nastolatkami.

z2

Podręczne porady dla rodziców

Przewodnik dla rodziców o tym, jak rozmawiać z dzieckiem o alkoholu stanowi centralny punkt kampanii.  Chcąc ułatwić rodzicom utrwalanie informacji w nim zawartych, a jednocześnie sprawić, aby jego treści były jeszcze łatwiej dostępne, agencja stworzyła jego bardziej podręczną formę. Fragmenty przewodnika z kluczowymi poradami dla rodziców dostępne są w formie prostych grafik sprofilowanych pod szybkie przeglądanie w telefonie i dzielenie się w mediach społecznościowych.

Podcasty i video-podcasty

Opracowany format zapewnia pełne wykorzystanie ekranu, a przez to czytelność grafik podczas przeglądania na ekranie smartfona.

z3 z4 z5

Podcasty zyskują na popularności z miesiąca na miesiąc. Dlatego w ramach kampanii postawiono na merytoryczne treści w formie podcastów i video-podcastów, w których poruszane zostają tematy szczególnie interesujące rodziców. Zostały one zaczerpnięte m.in z grupy „Rodzice Nastolatków”, której administratorką jest Natalia „Nishka” Tur. Grupa ta, do dziś liczy ponad 30 000 użytkowników i jest największą społecznością rodziców nastolatków w polskim Internecie.

Podcasty i videopodcasty produkowane in-house przez agencję. H+K Strategies w roku 2019 znacząco poszerzyło swoje kompetencje w zakresie produkcji materiałów audio i video. Nagrania podcastów realizowane mogą być zarówno w dedykowanym studio, na planie filmowym, jak i dzięki swojej mobilności w niemal dowolnym miejscu. Kompetencje w zakresie tworzenia materiałów video pozwalają m.in. na realizację profesjonalnych videopodcastów. W ten sposób raz tworzony content znajduje zastosowanie w większej liczbie kanałów komunikacji.

z6

Obserwując silny trend konsumpcji treści na ekranach urządzeń mobilnych oraz z myślą o użytkownikach Instagrama i IGTV, H+K Strategies przygotowała także dedykowane video w pionowym formacie. To nowatorskie na polskim rynku wykorzystanie przestrzeni obrazu. Stosując jego podział na różne sekcje dajmy użytkownikom nie tylko ogląd wypowiedzi eksperta, ale jednocześnie podgląd współrozmówców. Pozwala to obserwować ich reakcje oraz emocje. Ponadto przestrzeń może być wykorzystana do dodatkowych informacji: tematu rozmowy, call to action czy danych liczbowych istotnych dla omawianego tematu. Takie rozwiązanie otwiera zupełnie nowe możliwości przekazywania treści. Format znajdzie zastosowane na Instagramie, Instastories jako krótkie formy, które mogą zostać pogłębione np. na InstagramTV czy YouTube. Z pomocą przychodzą tu formaty reklamowe, które dzięki przyciskowi „swipe up” przeniosą użytkownika do pełnej treści materiału w dowolnym miejscu w sieci.

z7 z8

Za realizację kampanii po stronie Grupy Żywiec odpowiada jej dział Dział Spraw Korporacyjnych: Agnieszka Zakrzewska i Kamil Mirowski pod kierownictwem Magdaleny Brzezińskiej.

Za współpracę z Grupą Żywiec po stronie H+K, strategię kampanii i jej realizację odpowiadają Krzysztof Bukowski i Anna Grońska z zespołu Corporate Practice, oraz Paweł Bukowski i Arkadiusz Gadaliński z zespołu Digital & Influencer Marketing.

🎙 Podcast Trzymaj Pion dostępny jest na wszystkich najważniejszych platformach podcastowych:

Apple Podcasts:
apple.co/2OKDSfz

Spotify:
spoti.fi/2YYFNRA

Google Podcasts:
http://bit.ly/33mOvbP

📽 Rozmowy dostępne są też w formie videopodcastu dostępnego na kanale YouTube Grupy Żywiec:
http://bit.ly/TrzymajPionVideopodcast

🖥 Wszystkie materiały powstające w ramach kampanii dostępne są również na jej oficjalnej stronie:
www.trzymajpion.pl

Comments

comments

264
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...