Hidden Senses: wystawa Sony na festiwalu Milan Design Week

Informacja Prasowa - 18.04.2018
244

Hidden Senses: wystawa Sony na festiwalu Milan Design Week

Wrażenia sensoryczne ukazujące bogatszy styl życia w nowej przyszłości: możliwość zobaczenia, usłyszenia i odczucia, jak „ukryte zmysły” przenikają do codziennego życia. Pokonywanie ograniczeń i weryfikacja utartych poglądów na technologię oraz ludzkie zachowania poprzez interakcje z dobrze znanymi przedmiotami w kontekstowej przestrzeni.

Rozwój techniki i sposobów interakcji z nią otwiera nowe, fascynujące możliwości zmieniania codziennego życia na lepsze. Firma Sony jest przekonana, że dzięki wykorzystaniu własnego potencjału w dziedzinie designu i technologii może zapewnić użytkownikom zupełnie nowe wrażenia, oddziałujące na emocje.

Design to nie tylko linie i kształty, lecz także sposób na zbadanie nowatorskich metod wprowadzania technologii w codzienne życie. Ekipa projektantów Sony analizuje więc nowe, wpisujące się w styl życia formy komunikacji, by zapewnić nieznane wcześniej, wzbogacające wrażenia, dzięki którym wartość funkcjonalna i innowacyjność zaowocuje doznaniami emocjonalnymi.

Wystawę tworzy pięć pomieszczeń z pięcioma studiami przypadków. Przechodząc przez kolejne pomieszczenia, zwiedzający stopniowo odkrywają „ukryte zmysły”: od pomysłów na przyszłe metody interakcji po przykłady zastosowań kontekstowych. Każde studium ukazuje inny sposób zastosowania designu w technologii w celu interakcji z osobami, produktami i miejscami oraz tworzenia doznań percepcyjnych: od czystego dźwięku po nowe sposoby wizualizacji informacji za pomocą używanych na co dzień elementów wyposażenia wnętrz i oświetlenia. W ostatnim pomieszczeniu wszystkie elementy wystawy połączone są w całość: propozycję nowej, niepowtarzalnej organizacji przestrzeni życiowej.

Studium 1: ECHO

Technologia czujników wykrywa naturalne czynności, takie jak ruch i dotyk, zapewniając minimalną, ale realistyczną reakcję. Podświadomie przyswajane bodźce korespondują z subtelnymi reakcjami, skłaniając do refleksji nad fundamentami komunikacji.

Studium 2: W ŚWIETLE

Oświetlenie ściany reaguje na ruch, wykrywa odległość i odpowiada prostymi światłami i cieniami, kolorami oraz kształtami. W czasach, w których zalewa nas morze informacji, proponujemy bardziej pomysłowy i minimalistyczny sposób komunikowania się.

Studium 3: PRZEDMIOTY W DOTYKU

Przedmioty rozmieszczone na stole pełnią rolę intuicyjnej w użyciu, fizycznej metody przekazu wiadomości. Aby uzyskać potrzebne na co dzień informacje, nie trzeba sięgać po smartfon czy tablet. Operowanie przedmiotami codziennego użytku może zaowocować powstaniem nowych form przekazu w nowych stylach życia.

Studium 4: ABSTRAKCYJNA ELEKTRONIKA

Zdolność wyposażenia wnętrza do przekazywania prostych informacji to potencjalnie nowe wrażenia i niespodzianki wzbogacające styl życia.

REGULATOR NASTROJU

Obracając tarczę, można zaciemniać scenę i wyciszać muzykę, zmieniając nastrój i klimat odpowiednio do sytuacji.

TAŃCZĄCE ŚWIATŁO

Światło na podłodze porusza się w reakcji na ruchy człowieka. Oświetlenie staje się czymś więcej niż składnikiem wyposażenia wnętrza: służy do przekazywania informacji, które są zawarte w ruchu.

DOTYKOWA TACA

Przekaz informacji z tej tacy odbywa się przez dotyk. Sposób dotknięcia decyduje o sposobie odbioru i ruchu materiału.

MATERIALIZUJĄCA SIĘ PÓŁKA

Materiał i funkcja tej półki zmieniają się pod wpływem interakcji z wbudowanym w nią wyświetlaczem. Umieszczenie przedmiotu na półce odzwierciedla charakter materiału. Oprócz tego w przezroczystej ramce mogą pojawiać się obrazy.

BUJANA LAMPA

Co by było, gdyby światło mogło wzmacniać ekspresję? Potrząśnięcie lampy może wywołać interakcję, zmianę koloru, wzoru, a nawet nastroju.

DOTYKOWA ŁAWKA

Interaktywna ławka zachowuje się jak huśtawka, której fizyczne reakcje stają się źródłem nowych doznań. Ta dotykowa ławka rozwija percepcję i zmysły.

Studium 5: DZIEŃ I NOC

Źródłem poszczególnych wrażeń ze studiów 1–4 są pomysły, które rozwijają obecne paradygmaty i ukazują je z nowych perspektyw. Tu prezentowane są wszystkie „ukryte zmysły” i ich przesiąkanie do codziennego stylu życia.


Wzornictwo Sony

Od początku istnienia firma Sony przywiązuje duże znaczenie do kwestii wzornictwa, czego przejawem było utworzenie w 1961 r. działu wzornictwa (obecnie Ośrodek kreatywny). Ośrodek podtrzymuje tradycję Sony, „robiąc to, czego nie robią inni”. Systematycznie rozszerza zakres swoich działań z elektroniki na rozrywkę, usługi finansowe i inne dziedziny. Stale poszukuje innowacji i wybitnej kreatywności, by zapewniać trwałą wartość poprzez wzornictwo.

Projekt „Perceptual Experience” to wyzwanie, które designerzy Sony postawili przed sobą w celu wykorzystania wzornictwa i technologii do stymulacji zmian w percepcji. Wystawa „Hidden Senses” to jeden z elementów tego projektu. Sony Design w dalszym ciągu będzie prowadzić badania i tworzyć innowacje, które przyczynią się do powstania nowych koncepcji opartych na wzornictwie, wizualizujących i zapewniających nowe wrażenia.

Comments

comments

244
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...