Halloweenowe psoty Wedla na Facebooku

Redakcja PR - 02.11.2016
258

Real time marketing na Facebooku w wykonaniu E.Wedel

Marka E.Wedel wpadła na pomysł, aby wykorzystać Halloween do przeprowadzenia nietypowej jak na polskie realia akcji w mediach społecznościowych. Z tej okazji postanowiła płatać innym markom figle na Facebooku. Zabawa spotykała się z pozytywnym odbiorem internautów, a Wedel pokazał, że “czuje” media społecznościowe.

Największe zainteresowanie wzbudziły psikusy, jakie E.Wedel płatał Bankowi Zachodniemu WBK. Zaczęło się od najczęściej powtarzającego się w Halloween pytania: “Cukierek (w tym przypadku Bajeczny) albo psikus?”

fot. print screen, Facebook/E.Wedel

fot. print screen, Facebook/E.Wedel

Bank Zachodni WBK postanowił zagrać w tę halloweenową grę z Wedlem i postawił na psikusa. W odpowiedzi E.Wedel opublikował 3 posty z grafikami nawiązującymi kolorystyką do marki BZ WBK, w których zadał zabawne pytania nawiązujące do słodyczy.

fot. print screen, Facebook/E.Wedel

fot. print screen, Facebook/E.Wedel

fot. print screen, Facebook/E.Wedel

fot. print screen, Facebook/E.Wedel

fot. print screen, Facebook/E.Wedel

fot. print screen, Facebook/E.Wedel

Jak widać na powyższych zdjęciach, BZ WBK sprawnie poradził sobie w zabawie zainicjowanej przez Wedla. Obie marki pokazały, że mają dystans i poczucie humoru, czym zyskały sympatię internautów.

Działania przeprowadzone na Facebooku przez E.Wedel miały jednak dużo większą skalę. Wedel płatał halloweenowe psikusy także na profilach innych marek np. Suzuki Polska, Men’s Health Polska, Mr. Gugu & Miss Go, Pan Pomidor & Company czy Top Model TVN.

fot. print screen, Facebook/E.Wedel

fot. print screen, Facebook/E.Wedel

fot. print screen, Facebook/E.Wedel

fot. print screen, Facebook/E.Wedel

Nie wszystkie marki reagowały na zaczepki. Być może niektórym z nich nie odpowiadała taka zabawa lub po prostu ze względu na termin – poniedziałek przed 1 listopada, który jest dniem wolnym – część osób, która odpowiada za komunikację w social media miała urlopy. Bez względu na przyczynę, niektóre marki nie zaangażowały się w halloweenowe żarty zainicjowane przez Wedla.

Na facebookowym profilu E.Wedel akcja spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem przez fanów marki.

fot. print screen, Facebook/E.Wedel

fot. print screen, Facebook/E.Wedel

E.Wedel na swoim fanpage’u na Facebooku stworzył galerię – „Cukierek albo psikus”, w której znajdują się print screeny z pozostałymi żartami spłatanymi przez markę 31 października.

A Wy jak oceniacie halloweenową akcję E.Wedel?

Comments

comments

258
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...