Gwiezdne Wojny – czy to nie szaleństwo?

Jerzy Ciszewski - 20.11.2015
18

Gwiezdne Wojny przebiją wynikiem poprzednie części? Czy nowe Gwiezdne Wojny będą sukcesem kasowym?

Sądząc po ilości reklam, które nas zalewają, widzowie pójdą na seans tylko po to, aby sprawdzić, o co tyle szumu.

Motyw filmowy znajdujemy w grach, książkach, na ubraniach, akcesoriach. Firmy postanowiły podchwycić temat i kują żelazo póki gorące. Kupony na pewno odcinać będzie agencja Anomaly, która jest odpowiedzialna za spot Duracell inspirowany filmem. Rodzeństwo wciela się w bohaterów Star Wars, ich miecze są oczywiście ładowane bateriami Duracell. Filmik osiągnął sukces, bo w serwisie Youtube odnotowano ponad 8 milionów wyświetleń. Także Japończycy oszaleli na punkcie Gwiezdnych Wojen. Ich samoloty mają upodobnić się do maszyn znanych z filmu.

Zrzut ekranu 2015-11-20 o 13.59.08

Czy to nie szaleństwo ?

W tamtym roku obchodzono w Lego 15 ­lecie wprowadzenia klocków z tym motywem, więc to również była doskonała okazja do rozpoczęcia promocji i szturmowania rynku nowymi produktami.

Nawet fani Angry Birds nie mogą odetchnąć od Gwiezdnych Wojen, ponieważ ich ulubiony bohater także będzie musiał się zmierzyć z ciemną stroną mocy. Czy produkty z logiem Star Wars zmieniają każdą rzecz w złoto? Wydaje się, że jest to część prawdy, ponieważ gra również odniosła sukces.

Bardzo dużo dobrych recenzji, jeszcze więcej odsłon są tego wynikiem. Reklama HP, która zresztą nie jest jedyną, jeśli chodzi o inspirację filmem. Tutaj głównym bohaterem jednak jest droid R2­D2. Steruje nim chłopak, który chce zaprosić swoją sympatię na randkę. Nie jest trudno zgadnąć, gdzie pójdą. Bohater obserwuje na laptopie reakcje szczęśliwej dziewczyny.

Czy to nie jest zbyt proste? Na dużo więcej efektów postawili twórcy reklamy Playstation (a właściwie gry Star Wars Battlefront), co zaowocowało liczbą aż ponad 5 milionów odsłon filmiku. Jest to konfrontacja wspomnień z dzieciństwa pewnego mężczyzny uwięzionego w dorosłym życiu. Pracuje w jednym z wielkich wieżowców, przypomina sobie zabawy i przebieranki w bohaterów filmu. Na szczęście dzięki grze może szybko przenieść się znów w ten kosmiczny świat międzygalaktycznych bitew. To tylko kilka najbardziej znanych kampanii inspirowanych nowymi Gwiezdnymi Wojnami.

Sklepy są wypełnione po brzegi gadżetami sygnowanymi logo filmu. Plecaki, skarpetki, breloczki, kubki to tylko część tego miliardowego biznesu.

Czy warto? Przekonamy się już 18­ego grudnia (w Polsce) podczas premiery.

Comments

comments

18
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...