Lodziarnie Firmowe dogadały się z siecią Lidl
Lodziarnie Firmowe, producent lodów Grycan i sieć sklepów Lidl podpisały 26 kwietnia b.r. ugodę kończącą spór sądowy w sprawie opakowań lodów Ballino. Były one dostępne w sieci Lidl jako jedna z marek własnych sklepu. Ich opakowania łudząco przypominały lody Grycana.
W oficjalnym oświadczeniu firm czytamy:
„Na mocy zawartego porozumienia, od 22 maja do 31 sierpnia b.r. sieć Lidl będzie mogła sprzedawać lody marki własnej Ballino w dotychczasowych opakowaniach, jednak pod warunkiem, że będą one dodatkowo trwale i wyraźnie oznaczone naklejkami z nazwą marki i jej producenta, tj. firmy Kilargo Sp. z o.o. z siedzibą w Dobroniu, oraz zostaną dodatkowo zapakowane w zaklejony kartonik z nową grafiką. Informacja o producencie lodów Ballino znajdzie się również na etykietkach cenowych we wszystkich sklepach sieci. Kolejne partie lodów Ballino będą już sprzedawane w opakowaniach o nowym wzorze graficznym, do którego spółka Lodziarnie Firmowe nie zgłosiła zastrzeżeń. W związku z podpisaniem ugody, pozew sądowy przeciwko sieci Lidl został wycofany”.
O sprawie informowaliśmy na początku marca tego roku. Wkrótce po wykryciu łudząco podobnych opakowań obu marek lodów, właściciele Grycana zwrócili się do sądu o zajęcie opakowań lodów Lidla. Sąd pozytywnie rozpatrzył wniosek i wstrzymał sprzedaż ponad 40 tysięcy opakowań produktów. zawarta ugoda kończy spór między firmami.
Zobacz:
Grycan kontra Lidl. Sieć sklepów strzela sobie wizerunkowego samobója?