Grupa naTemat, Incredible Inspirations i Publicis Groupe publikują badania o polskich internautach

Informacja Prasowa - 23.03.2020
63

Grupa naTemat, Incredible Inspirations i Publicis Groupe publikują badania o polskich internautach

Nietypowa współpraca trzech organizacji z różnych środowisk. Grupa naTemat, Incredible Inspirations Sebastiana Kulczyka i Publicis Groupe publikują raport pt. „Polak w internecie” o tym, jak naprawdę Polacy zachowują się i pozyskują informacje w internecie. To efekt kilkumiesięcznych prac, podczas których prześwietlono to, jak Polacy zachowują się w internecie względem informacji i portali internetowych. Raport jest dostępny pod adresem: internauci2020.pl 

Badanie było podzielone na dwa etapy: ilościowe i jakościowe, gdzie przez kilka tygodni badacze kontaktowali się z internautami. Chcieliśmy zbadać, jak dokładnie Polacy korzystają z mediów internetowych, jak podchodzą do portali informacyjnych i kwestii wiarygodności treści. Czy w ogóle zdają sobie sprawę z funkcjonowania fake newsów i baniek informacyjnych? A jeśli tak, to czy ma to dla nich znaczenie. Jaki portal jest dla nich wiarygodny i czego tak naprawdę od niego oczekują? Sprawdziliśmy też, co właściwie jest w stanie przekonać Polaka do zapłacenia za treść w internecie. 

– Internet otworzył przed mediami kosmos możliwości, ale przy okazji postawił przed nimi równie dużo wyzwań. Dziś twórcą informacji, którą podchwyci „cały internet” może być każdy, choć nie każdy powinien. Bariera wejścia stała się bardzo niska, a momentami wręcz nawet zniknęła. Wystarczy telefon w ręku i profil społecznościowy. Największymi wydawcami na świecie są dwie firmy, które z dziennikarstwem de facto nie mają wiele wspólnego. Google i Facebook – bo o nich mowa – mają po prostu najwięcej czytelników i gigantyczny wpływ na media oraz rzeczywistość, którą mogą kształtować. Wystarczy spojrzeć chociażby na ostatnie wybory w Stanach Zjednoczonych czy to co dzieje się teraz wokół koronawirusa. Media i dziennikarze muszą działać w tym egzotycznym i uzależniającym trójkącie. Postanowiliśmy sprawdzić, jak w tej rzeczywistości odnajdują się polscy internauci. Jestem przekonany, że każdy pracujący w digitalu po stronie wydawcy znajdzie dla siebie tam coś ciekawego – mówi Michał Mańkowski, redaktor naczelny, dyrektor operacyjny i członek zarządu Grupy naTemat.

Z raportu można dowiedzieć się m.in.:

– Jakie cztery typy czytelników wyróżniamy?
– O czym najchętniej w internecie czytają Polacy?
– Czy ma dla nich znaczenie, kto jest autorem materiału?
– Dlaczego media tradycyjne tracą na wiarygodności względem internetu?
– Co przekona Polaka do płacenia za dostęp do artykułów i dlaczego mało kto chce to robić?
– Czy Polacy zdają sobie sprawę z istnienia baniek informacyjnych oraz profilowania treści?
– Czy weryfikują informacje, które do nich docierają?
– Które portale są najbardziej znane i wiarygodne, a które najmniej? I dlaczego?
– Jakich portali unikają i dlaczego?
– Jaka forma treści w internecie jest najlepsza, a jaka najmniej wiarygodna?
– Czy reklamy faktycznie wpływają na postrzeganie portalu?
– Jak właściwie konsumują portale internetowe?
– W jaki dokładnie sposób trafiają na portale internetowe?
 Raport jest dostępny całkowicie za darmo pod adresem internauci2020.pl

Comments

comments

63
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...