Wyniki jednostkowe spółki matki Platige Image SA poprawiły się w stosunku do tego samego okresu ubiegłego roku. Przychody za 2 kwartał wyniosły 19 mln i wzrosły o 10% w stosunku do przychodów w 2 kwartale ubiegłego roku. Skumulowane przychody za I półrocze 2020 wyniosły 35,6 mln w stosunku do 31,2 mln w roku ubiegłym (wzrost o 14%). Koszty działalności operacyjnej w 2 kwartale 2020 rosły dużo wolniej co wpłynęło na znaczącą poprawę zysku ze sprzedaży który wzrósł z 2,4 mln do 3,3 mln (wzrost o 41%). Skumulowany zysk ze sprzedaży za I półrocze wyniósł 4,3 mln i wzrósł o 44% w stosunku do roku ubiegłego. W 2 kwartale nastąpił także wzrost zysku netto który wyniósł 3,28 mln zł w porównani do 2,3 mln (wzrost o 42%). Skorygowany zysk netto wyniósł 3,5 mln (wzrost o 56%).
EBITDA w 2 kwartale wyniosła 4 mln i wzrosła o 16% w stosunku do 2 kwartału roku ubiegłego a EBITDA skorygowana 4,3 mln (wzrost o 23%). Skumulowana EBITDA za I półrocze wyniosła 5,8 mln w porównaniu z 5,3 mln w roku ubiegłym (wzrost o 10%) a EBITDA skorygowana 6,3 mln (wzrost o 19% do najwyższego poziomu za ten okres w historii notowań spółki na rynku New Connect).
Karol Żbikowski, Prezes Zarządu Platige Image.
W drugim kwartale 2020 roku studio zaprezentowało również animację Koala, będącą wynikiem działań R&D prowadzonych w zakresie silnika czasu rzeczywistego i stanowiącą teaser projektów tworzonych w oparciu o Unreal Engine 4.
Dodatkowo Dział Broadcast rozwijał współpracę ze swoimi partnerami – Spidercam i VizRT, tworząc zaawansowane rozwiązania technologiczne z użyciem silnika czasu rzeczywistego Unreal Engine.
Oprócz projektów komercyjnych, w minionym kwartale studio zainaugurowało przegląd swoich animacji Platige Originals: Long Story Shorts, połączony z wywiadami z twórcami, przeprowadzanymi na żywo w serwisie YouTube.