Czym jest Growth Hacking?
Growth Hacking to prawdopodobnie najgorętszy trend marketingowy – oznacza pozyskanie jak największej liczby klientów jak najmniejszym kosztem. O trendzie pisze INN:Poland.
Za twórcę terminu uważa się Seana Ellisa – amerykańskiego marketingowca, współpracującego między innymi z Dropboxem – i to od tego startupu rozpoczął wdrażanie Growth Hackingu.
Pomysł Ellisa brzmi następująco – dzięki wykorzystaniu wirusowego roznoszenia się treści, przyciągnąć jak najwięcej klientów przy jak najniższych kosztach. Aby korzystali z naszych produktów i usług, należy je nieustannie poprawić i ulepszać, dzięki czemu budowana jest pozytywna relacja z klientem.
W Polsce z rozwiązań Growth Hackingu korzystają m.in Brand24 czy startup RightHello.
W mojej opinii Growth Hacking jest czymś, do czego powinno się dążyć we współczesnym biznesie. Dzięki niemu albo rośniesz szybciej, albo jesteś bardziej wydajny pod względem kosztów. Czasem nawet oba. – tłumaczy w rozmowie z INN:Ponald Mick Griffin, Chief Revenue Officer w Brand24.
Szymon Słowik, ekspert od marketingu internetowego, na INN:Poland podaje konkretne rozwiązania, które służą rozwojowi firmy, a wykorzystują Growth Hacking. Ekspert podkreśla, że należy m.in postawić na aktywność w środowiskach branżowych, budować relację ze społecznością.
Źródło: INN:Poland
Zobacz:
Google otwiera w Polsce kolejny kampus warty kilkadziesiąt milionów złotych