Czego PR-owiec może nauczyć się z „Gry o tron”?
„Gra o tron” może stanowić źródło inspiracji dla specjalistów z branży komunikacyjnej. Zobacz, czego PR-owiec może nauczyć się oglądając popularną produkcję HBO.
- Generuj szum
Zbuduj społeczność aktywnych fanów, która pozwoli Twojemu klientowi się wyróżnić.
Fani „Gry o tron” to niemal fanatycy, z wielką pasją odnoszą się do serialu. Może nie uda Ci się uzyskać aż tak wielkiego zaangażowania, ale generowanie szumu wokół marki pomoże Ci zdobyć nowych odbiorców i lepiej wypromuje Twój kontent.
- Mniej znaczy więcej
Ludzie pragną mieć to, co jest trudno dostępne. Widzowie w zniecierpliwieniu wyczekują na kolejne sezony „Gry o tron”, ponieważ HBO tworzy intrygujące materiały, które „dawkuje” swoim odbiorcom z określoną częstotliwością.
Zamiast skupiać się na codziennej wysyłce przeciętnej jakości treści, postaraj się, aby Twoje teksty, zdjęcia czy wideo były wyjątkowe. Lepiej publikować coś rzadziej, ale zadbać o to, aby materiał był naprawdę wartościowy.
- „Północ pamięta”, klienci również
Pierwszorzędną obsługę klienta trudno zapomnieć. Pamiętaj o szczegółach i drobnych detalach z codziennego życia Twoich klientów. To może mieć duże znaczenie w dłuższej perspektywie. Klienci będą pamiętać, że o nich dbasz i dzięki temu staną się bardziej lojalni wobec marki.
- Idź za przykładem Petyr’a Baelish’a
Zawsze bądź w gotowości i bacznie przyglądaj się otoczeniu. Takie postępowanie pozwoli Ci przygotować się na niemal wszystko i dobrze wykorzystać swoje możliwości.
Petyr Baelish (Littlefinger) zawsze wie, co się dzieje (i przewiduje, to co wkrótce będzie się działo). Wydaje się, że o kilka kroków wyprzedza wszystkich w Westeros. Dlatego warto mieć wszystkie informacje w swojej kieszeni, aby być najlepszym doradcą dla swojego klienta.
- Dostosuj swój przekaz
Daenerys Targaryen podczas swojej niekończącej się podróży spotkała już wiele przeróżnych osób. Do tej pory pokonywała wszystkie napotkane przeszkody, ale przez ostatnie dwa sezony niezdolność do zawierania kompromisów i nieumiejętność dostosowania komunikacji opóźniła jej drogę do sukcesu.
Kiedy przygotowujesz materiał dla klienta postaraj się, aby był dopasowany to konkretnej grupy odbiorców i do danego medium. W ten sposób z łatwością podbijesz serca dziennikarzy i czytelników.
Źródło: Jones.pr, Emily Anderson, 5 Ways to Use Game of Thrones for PR Success