Google znów zapłaci karę? Śledztwo Komisji Europejskiej ws. Androida dobiega końca

Redakcja PR - 10.07.2017
246

Google znów zapłaci karę? Śledztwo Komisji Europejskiej ws. Androida dobiega końca

Gigant z Mountain View może zapłacić kolejną rekordowo wysoką grzywnę. Według nieoficjalnych doniesień, KE planuje nałożyć karę, która może przekroczyć nawet 2,4 miliarda euro – (wysokość ostatnio nałożonej na firmę za monopolistyczne praktyki w swojej wyszukiwarce). Teraz Google będzie musiało udowodnić, że nie wykorzystywało swojej siły do podobnych działań w mobilnym systemie operacyjnym Android.

Agencja Reuters miała uzyskać powyższe informacje od osób z KE związanych ze śledztwem. Przypomnijmy, że Komisja już w 2015 roku rozpoczęła śledztwo ws. Androida. W zeszłym roku wydała opinię, że preinstalowanie aplikacji Google na urządzeniach mobilnych było wymuszone na producentach sprzętu. W zamian za preinstalację aplikacji Google Search i wykorzystanie jej jako domyślnej wyszukiwarki, firmy mogły otrzymać licencję na sklep Google Play.

Efektem takich działań było osłabienie pozycji innych wyszukiwarek, które nie były w stanie zostać ustawione jako domyślne w urządzeniach z systemem Android, dystrybuowanych w ramach Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Komisja Europejska zarzuca Google również, że w umowach z producentami mobilnego sprzętu, były zawarte zapisy o konieczności preinstalacji przeglądarki Chrome, aby uzyskać licencję na Google Play lub Google Search.

Przeglądarki mobilne są ważnym źródłem generowanych zapytań. Producentom, którzy nie są w stanie preinstalować swoich przeglądarek na urządzeniach spada motywacja do rozwoju tego obszaru, konsumentom zaś nie chce się pobierać innych – ma to bardzo negatywny wpływ na konkurencję – informuje KE.

Dochodzenie ws. Androida dobiega końca, zapewne w nadchodzącym czasie dowiemy się jakie konsekwencje poniesie Google. Reuters spekuluje, że tym razem zostanie nałożona kolejna rekordowa kara przekraczająca kwotę 2,4 miliarda euro.

Comments

comments

246
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...