Google wprowadza AI Mode w Polsce — czy rozpoczyna się nowa rzeczywistość dla SEO?
Informacja Prasowa - 14.10.2025Implementacja AI Mode wywołuje mieszane reakcje
Implementacja AI Mode wywołuje mieszane reakcje. Użytkownicy zyskują wygodę i szybkość, natomiast trzeba też liczyć się z nowymi wyzwaniami, które wynikają z charakterystyki nowej formy wyszukiwania. Większe znaczenie zyskują eksperckie, unikatowe materiały, a monetyzacja treści stanie się trudniejsza. Kierunek zmian Google był zapowiedziany, agencje i specjaliści SEO i CM przygotowywali się i wdrażali nowe podejście do budowania treści, z myślą o Google AI Overviews i AI Mode.
Docelowe rozszerzenie trybu AI o język polski i wprowadzenie go do wyszukiwarki Google to fundamentalna zmiana, której skutki odczują wszyscy twórcy treści oraz marki inwestujące w widoczność organiczną. Automatyczne generowanie rozbudowanych odpowiedzi sprawi, że zwielokrotniany content na wzór konkurencji straci na wartości. W praktyce zyskają serwisy oferujące unikatowe, eksperckie treści oraz strony, które integrują oraz łączą dane, a następnie na tej podstawie prezentują informacje w sposób przydatny i zarazem autorski. Dla specjalistów SEO, AI Mode to impuls do oferowania wyższej wartości i realnej wiedzy czytelnikom, nie tylko do walki o pozycję w wynikach wyszukiwania — dodaje Piotr Michalak, Head of SEO & GA, Harbingers.
Nowa era wyszukiwania: wyzwania i możliwości
- Użytkownicy Trybu AI wpisują coraz bardziej złożone, dłuższe zapytania – realna personalizacja staje się standardem.
- Google wdraża system rekomendacji produktów i usług, integrując reklamy z odpowiedziami AI, co daje reklamodawcom nowe narzędzia dotarcia do konsumentów, ale wymusza transparentność oznaczeń sponsorowanych treści.
- Wydawcy i specjaliści SEO muszą przygotować się na zmianę modelu monetyzacji: z ruchu linkowanego na wartość wiedzy eksperckiej i integracji z ekosystemami AI.
Obserwując rozwój AI Mode w Google, można zakładać, że rola SEO, a zwłaszcza Content marketingu ewoluuje w stronę wdrażania własnych zasobów wiedzy, które będą rozpoznawalne przez algorytmy AI jako wartościowe źródła. Klasyczny ruch organiczny z linków ponownie może zmaleć, co wymaga strategicznej zmiany podejścia — współpracy z AI agentami. Jedyną stałą zostaje innowacja – komentuje Marcin Wątroba, SEO Senior Specialist w Harbingers.