Google uruchamia trzy programy szkoleniowo-mentorskie dla polskich startupów
Redakcja PR - 08.03.2017Google uruchamia trzy programy szkoleniowo-mentorskie dla startupów
Polski oddział Google uruchomił trzy programy szkoleniowo-mentorskie dla startupów. Skierowane są zarówno do początkujących przedsiębiorców, jak i tych bardziej zaawansowanych, z sukcesami rynkowymi. Do programów można zgłaszać się za pośrednictwem formularzy na stronie internetowej. Wszystkie programy są darmowe, Google nie obejmuje żadnych udziałów w uczestniczących startupach.
Launchpad Start – dla początkujących startupów
Launchpad Start to tygodniowy intensywny program szkoleniowy dla startupów we wczesnej fazie rozwoju. Skupia się na tematyce kluczowej z perspektywy wzrostu startupu: strategii produktu, rozwoju biznesu, interfejsie i interakcjach z użytkownikiem, technologii, marketingu i umiejętnościch prezentacyjnych. Celem programu jest nauczenie przedsiębiorców sprawdzonych metod, które umożliwią im sprawne wdrożenie na rynek gotowego produktu i skalowanie biznesu. Wybrane startupy będą miały możliwość wzięcia udziału w indywidualnych sesjach 1:1 z ekspertami i mentorami oraz w szkoleniach grupowych, w ramach których będą mogli także współpracować z innymi startupami i uczyć się od siebie nawzajem.
Pierwsza edycja Launchpad Start rozpocznie się w siedzibie Campus Warsaw 24 kwietnia, weźmie w niej udział 10 startupów i 50 mentorów, którzy będą udzielali im wsparcia.
Zainteresowane startupy mogą zgłaszać się poprzez ten formularz do 2 kwietnia br.
Campus Residency – dla startupów w fazie wzrostu
Campus Residency to trwający 6 miesięcy program dla startupów w fazie wzrostu. Daje im możliwość skupienia się na swojej działalności, jednocześnie oferując ekspercką wiedzę. Campus Residency zapewnia bezpośredni dostęp do mentorów i ekspertów Campusu, dedykowane szkolenia raz w tygodniu i dostęp do globalnej sieci Google for Entrepreneurs. Co więcej, przez cały ten czas startupy mogą pracować na miejscu, w darmowej przestrzeni i stać się częścią społeczności Campus Warsaw. Celem programu jest zidentyfikowanie trzech wyzwań, z którymi uczestnicy muszą sobie poradzić by osiągnąć globalny rozwój. Monitorowane będą wzrost przychodów, wzrost bazy użytkowników, otrzymane finansowanie i nowo powstałe miejsca pracy.
Program rozpoczyna się w czerwcu, nabór przeprowadzany będzie dwa razy w roku.
Zainteresowane startupy mogą zgłaszać się poprzez ten formularz do 11 kwietnia br.
Launchpad Accelerator – dla zaawansowanych startupów
Launchpad Accelerator to trwający 6 miesięcy międzynarodowy program akceleracyjny organizowany przez globalny zespół Google Developers dla szybko rosnących startupów z potwierdzoną historią sukcesów rynkowych (tzw. scale-ups), które chcą dotrzeć do kolejnego miliona użytkowników. Program rozpoczyna się od dwutygodniowego szkolenia w San Francisco, którego głównym elementem są sesje mentoringowe z inżynierami i menedżerami produktów z 20 zespołów Google oraz z międzynarodowego zespołu mentorów zewnętrznych. Uczestnicy otrzymują finansowe wsparcie w wysokości 50 tys. USD (equity free), darmowy dostęp do płatnych usług Google oraz wsparcie zespołów lokalnych Google przez kolejne 6 miesięcy.
Program rozpocznie się 17 czerwca br. w przestrzeni Google Developers Launchpad w San Francisco.
Startupy mogę się zgłaszać poprzez ten formularz do 24 kwietnia br.
Jak czytamy na oficjalnym blogu Google Polska, koncern widzi ogromny potencjał naszego rynku, zwłaszcza jeśli chodzi o zasoby ludzkie:
Dlaczego tak nam zależy na wsparciu polskich startupów? W Polsce jest ponad 250 tys. programistów (deweloperów), jednak z przeprowadzonych przez nas badań wynika, że większość pracuje w korporacjach lub dużych firmach software’owych. Zaledwie 16% pracuje w startupach, podczas gdy co drugi deweloper (49%) chciałby tam pracować lub samemu założyć firmę. Jako największe bariery związane z rozwojem firmy, deweloperzy pracujący w startupach wskazują „testowanie i dopasowanie produktu do rynku” (58%) i „strukturę organizacji oraz zarządzanie zespołem” (46%). Z badań organizacji Startup Poland wynika z kolei, że aż 53% polskich startupów nie ma dotarcia do rynków zagranicznych.
Programy, które dzisiaj uruchamiamy odpowiadają na to zapotrzebowanie. Chcemy pomóc pokonać bariery, obejmując zaawansowanym wsparciem kilkadziesiąt polskich startupów rocznie. Dzięki udziałowi w tych programach osiągnęły one znaczące globalne sukcesy.
Źródło: Blog Google Polska.