Reklamodawcy stawiają Google ultimatum: zmieniacie się albo odchodzimy

Redakcja PR - 27.03.2017
100

Google i YT przez nieodpowiednie treści tracą reklamodawców

Google przez fałszywe newsy i portale ze szkodliwymi treściami zaczyna tracić reklamodawców. Ci nie chcą, by ich produkty pojawiały się obok zmyślonych informacji czy treści zawierających mowę nienawiści lub o charakterze terrorystycznym. Mówią: dosyć tego, czas na zmianę. Z reklamowania się na YouTube zrezygnowały koncerny: AT&T, Verizon, J&J, GSK. 

„Google musi przyznać, że sam nie odrabia pracy domowej” – tak sprawę skandalu z reklamami przy kontrowersyjnych treściach jeden z przedstawicieli reklamodawców. Po tym, jak ujawniono, że reklamy amerykańskich koncernów AT&T, Verizon, J&J czy GSK pojawiały się przed filmami o charakterze terrorystycznym – w tym wspierające ISIS.

„Temat nie jest nowy” – mówi w rozmowie z portalem AdWeek.com David Cohen, szef koncernu IPG na Amerykę Północną. Skoro więc obraźliwe i szkodliwe treści były na YouTube od dawna, czemu zaczęły przeszkadzać dopiero teraz?

Zdaniem przedstawicieli mediów, z którymi rozmawiał anonimowo AdWeek.com, YouTube od niedawna ma taką samą rangę ważności co telewizja. Serwis znajduje się obecnie w punkcie zwrotnym – nie panuje już nad tym, czy reklamy pojawiają się np. przed filmami zawierającymi ekstremistyczne treści. Cała wiarygodność serwisu w tym momencie wali się jak domek z kart.

Podczas gdy np. Instagram stawia na większą kontrolę treści, Google staje w defensywie do coraz bardziej szerzących się  szkodliwych treści. Co konkretnie wyszukiwarka zrobiła do tej pory? Kilka oświadczeń, posty na blogu zapewniające reklamodawców o wiarygodności i zbiorczy e-mail, przesłany do kluczowych klientów – podaje Adweek.com

Czy Google ulegnie presji reklamodawców? Trudno powiedzieć – jeszcze trudniej zaś całkowicie wyeliminować szkodliwe treści z najpopularniejszego serwisu wideo na świecie. Co minutę na YouTube’a przesyłanych jest ponad 400 godzin nagrań – taką ilość treści trudno moderować i całkowicie wyeliminować obraźliwe czy sprzeczne z zasadami życia społecznego.

Źródło Adweek.com

 

Comments

comments

100
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...