Google odkryło sekret udanej współpracy!

Redakcja PR - 28.02.2016
114

Google chciało odkryć sekret, jak zbudować zgrany, dobrze się rozumiejący zespół.

Technologiczny potentat powołał do tego zadania specjalny zespół. Projekt Arystoteles, bo tak się nazywał, trwał kilka lat i składał się z wywiadów z setkami pracowników oraz analizą członków w ponad 100 aktywnych zespołów w firmie. Analitycy Google intensywnie szukali magicznej formuły – idealnego połączenia indywidualności do stworzenia świetnego zespołu – ale zadanie nie okazało się proste. „Wciąż błądziliśmy” – mówili przedstawiciele firmy.

Podejście Google oparte na analizie danych zakończyło się wnioskami znanymi biznesowym liderom od dawna: w najlepszym zespole szanuje się emocje pojedynczych osób i dba o to, by członkowie równo angażowali się w działania. Nie chodzi więc o to, kto jest w zespole, ale bardziej o to, jak wyglądają relacji pomiędzy członkami.

Te odkrycia zgadzają się z założeniami Stephena Coveya, które opisał w znanej książce „7 nawyków skutecznego działania”: członkowie efektywnych zespołów podejmują trud, by się nawzajem rozumieć, znajdują drogę komunikacji i starają się, by ich zrozumiano.

Matt Sakaguchi, manager średniego poziomu w Google, zaczął wdrażać odkrycia z Projektu Arystoteles w życie. Opowiedział Charlesowi Duhiggowi z New York Timesa, jak zabrał swój zespół na nieformalny spotkanie i tam powiedział kolegom, że zdiagnozowano u niego raka. Z początku zapanowała cisza, ale po chwili wszyscy zaczęli dzielić się swoimi historiami.

Sednem strategii Sakaguchiego i odkryć Google jest koncepcja „psychologicznego bezpieczeństwa”, model pracy zespołowej, podczas której członkowie mają pewność, że można podjąć ryzyko lub podzielić się pomysłami bez narażania się na upokorzenie. Jak wyjaśnia Google:

Czy czujesz, że możesz spytać, jaki jest cel, nie bojąc się, że wyjdzie na to, że jako jedyny nie wiesz, o co chodzi? Czy raczej wolisz kontynuować pracę bez wyjaśniania niczego, byle tylko uniknąć bycia postrzeganym jako nie powiadomiony?

Profesor Harvard Business School Amy Edmondson przeprowadziła badania już w 1999 roku, pokazujące, że “psychologiczne bezpieczeństwo” podnosi wydajność zespołów.

Teraz zaś Google stwierdziły, że “psychologiczne bezpieczeństwo” jest najważniejszym czynnikiem udanej pracy zespołowej.

W dwóch słowach – bądź miły.

Aamna Mohdin

http://qz.com/625870/after-years-of-intensive-analysis-google-discovers-the-key-to-good-

Zrzut ekranu 2016-02-28 o 11.00.05

Comments

comments

114
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...