Google obniży prowizje w sklepie Play
Google zapowiada obniżenie cen prowizji jakie pobierał za subskrypcje aplikacji. Zmiana będzie odczuwalna zarówno dla konsumentów jak i producentów.
W ostatnim czasie właściciel największej wyszukiwarki internetowej zapowiedział obniżkę prowizji dla aplikacji. Jest to odpowiedź na podobne zachowanie konkurenta – Apple Store. Zmiany w Google Play zostaną wprowadzone na początku 2018 roku, jednak realna zmiana nastąpi dopiero w styczniu 2019.
Jest to spowodowane tym, że obniżka dotyczyć będzie przedłużenia subskrypcji. Jeżeli klient korzysta z aplikacji przez rok i po tym okresie zdecyduje się na przedłużenie abonamentu, wówczas prowizja Google będzie niższa. Internetowy gigant zamiast 30 procent fee pobierze jedynie 15.
Reszta środków trafi do właściciela aplikacji. Taka zmiana będzie niewątpliwym wsparciem dla startupowców, dla których nierzadko dodatkowe wpływy pozwolą na rozwój. Niżesz prowizje mogą również pozytywnie wpłynąć na ilość aplikacji w sklepie, gdyż więcej firm zdecyduje się na zamieszczenie w nim swoich produktów.