Raport Brand Finance Global 500 2017: wartość Google szacowana na 109,470 mld dolarów
Wczoraj została opublikowana najnowsza edycja raportu Brand Finance Global 500, który prezentuje 500 najbardziej wartościowych marek na świecie. Kto tym razem znalazł się w czołówce?
Jak wynika z zestawienia, najbardziej wartościową marką jest Google, który w tym roku wyprzedził Apple. Według szacunków twórców raportu, wartość Google wynosi 109,470 mld dolarów i w ciągu roku wzrosła o 21,297 mld dol., co stanowi 24%.
Wartość firmy Apple, która jest na drugim miejscu rankingu szacowana jest na 107,141 mld dol. Apple w stosunku do poprzedniego roku odnotował spadek o 27%.
Trzecie miejsce zestawiania należy do Amazona, który na tej samej pozycji był również w poprzedniej edycji raportu. Mimo tego samego miejsca w zestawieniu, firma odnotowała bardzo duży wzrost wartości w porównaniu do ubiegłego roku – o 53% i teraz wynosi ona 106,369 mld dol.
W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze: AT&T (87,016 mld dol.), Microsoft (76,265 mld. dol.), Samsung Group (66,219 mld dol.), Verizon (65,875 mld dol.), Walmart (62,211 mld dol.), Facebook (61,998 mld dol.) i ICBC (47,832 mld dol.).
Raport Brand Finance Global 500 przedstawia również zestawienie marek pod względem ich siły, którą szacuje m.in. na podstawie lojalności klientów, reputacji marki czy jej kondycji finansowej. Z raportu wynika, że najsilniejszą marką jest LEGO. Na drugim i trzeci miejscu znalazły się Google i Nike.
Pełny raport Brand Finance Global 500 2017 jest dostępny TUTAJ.
Źródło: brandfinance.com