Google i Slack łączą siły

Redakcja PR - 08.12.2016
66

Dobra wiadomość dla użytkowników Google Drive i platformy Slack

Serwisy Google i Slack ogłosiły, że będą silniej współpracować w zakresie integracji swocih narzędzi. Chodzi zwłaszcza o pliki z Google Drive i dokumenty Slacka – podaje TechCrunch.com.

Slack będzie strategicznie współpracować z Google Cloud – przeniesie m.in część swoich funkcji do Google. Połączenie sił z internetowym potentatem to ze strony Slacka odpowiedź na ruchy konkurencji – Facebooka i Microsoftu. Przypomnijmy, że Mark Zuckerberg zaprezentował Facebooka w wersji dl pracowników – Workplace. Na naszym portalu analizowaliśmy, jak platforma sprawdzi się w starciu z popularnym w Polsce slackiem – więcej tutaj.

Narzędzie Microsoftu – Teams – jest niemal klonem Slacka – jego jedyną przewagą jest w zasadzie to, że daje możliwość zintegrowania z programami Pakietu Office.

Jakie nowości zaproponują Slack i Google? Na przykład boty, które zintegrowane z Google Drive, będą mogły dodawać komentarze do plików,  dołączać treści ze Slacka. Serwis z kolei umożliwi w jednym okienku podglądanie dokumentów z Google’a.

Google i Slack mają taką samą wizję rozwoju – inteligentne oprogramowanie pomoże zintegrować pracę wielu osób, w jedynym miejscu i bez dodatkowych kłopotów” – napisał na blogu firmowym Nan Boden, szef działu technologii w Google Cloud.

Projekt integracji narzędzi obu firm zostanie całkowicie wdrożony w pierwszej połowie 2017 roku.

Google i Slack współpracowały już wcześniej nad ulepszaniem swoich narzędzi, choć bez formalnego porozumienia. Teraz, po połączeniu sił, obie firmy będą mogły silniej konkurować z pozostałymi graczami na rynku. A jest o co się bić – w dobie korporacji, firm zatrudniających wielu freelancerów,produkty takie jak Slack szturmem zdobywają nowych klientów i stają się coraz popularniejsze. Ciekawe, jaka będzie odpowiedź konkurencji. O tym dowiemy się zapewne za kilka miesięcy.

 

Comments

comments

66
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...