Goodyear został oficjalnym dostawcą opon w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC)

Informacja Prasowa - 18.12.2019
251

Goodyear został oficjalnym dostawcą opon w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC)

Goodyear został oficjalnym dostawcą opon dla kategorii LMP2 w Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC) i Europejskiej Serii Le Mans. Wielosezonowa umowa pomiędzy Automobile Club de l’Ouest (ACO), FIA World Endurance Championship i Goodyearem została uzgodniona w następstwie decyzji ACO o wyznaczeniu jednego dostawcy ogumienia dla wysoce konkurencyjnej klasy prototypów Le Mans. Wzmacnia to relacje między 24-godzinnym wyścigiem Le Mans, wiodącymi mistrzostwami świata i Europy w zawodach długodystansowych oraz jedną z najbardziej utytułowanych firm oponiarskich w historii sportów motorowych.

Tego lata Goodyear ogłosił powrót do europejskich i międzynarodowych wyścigów samochodów sportowych, dostarczając opony wybranym partnerom w klasie LMP2 WEC. Producent zanotował już pierwsze imponujące zwycięstwo – zespół Jota wygrał trzecią rundę mistrzostw, 4-godzinny wyścig w Szanghaju. Nowy kontrakt na dostawę ogumienia dla wszystkich zespołów WEC startujących w klasie LMP2 zacznie obowiązywać od ośmiorundowego sezonu 2020/2021, który rozpocznie się we wrześniu przyszłego roku na torze Silverstone. Rywalizacja odbędzie się na czterech kontynentach, a serię zakończy 24-godzinny wyścig Le Mans w czerwcu 2021 r. – wyścig, który samochody wyposażone w opony Goodyear wygrały 14 razy.

Oficjalne partnerstwo w zakresie opon dla klasy LMP2 z ELMS, wiodącą na świecie serią wyścigów długodystansowych, rozpocznie się w kwietniu 2021 roku. W ramach ELMS kategoria LMP2 jest najwyższym poziomem wieloklasowych mistrzostw, które odbywają się na sześciu najlepszych torach Europy. Partnerstwo oznacza, że wszyscy uczestnicy LMP2 w 24-godzinnym wyścigu Le Mans 2021, w tym samochody spoza WEC i ELMS, skorzystają z najnowszych osiągnięć Goodyeara w dziedzinie opon wyścigowych. Ponadto amerykański producent zwiększy widoczność marki na torze i poza nim, aby wesprzeć wprowadzenie na rynek najnowszej gamy opon Eagle F1 SuperSport, wykorzystujących technologię zaczerpniętą ze sportów motorowych.

Mike Rytokoski, wiceprezes i dyrektor ds. marketingu opon osobowych Goodyear w regionie EMEA, tłumaczy: „Goodyear ma długą i niezwykłą historię w sporcie motorowym. Oprócz niepokonanego rekordu w postaci 368 zdobytych Grand Prix w Formule 1, mamy 14 zwycięstw w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. To partnerstwo pozwala zaprezentować naszą technologię, trwałość i wydajność w najsłynniejszej rywalizacji wytrzymałościowej na świecie. Jesteśmy dumni, że zostaliśmy wybrani do tego wyzwania”.

 

Pierre Fillon, prezes Automobile Club de l’Ouest, dodaje: „Dziedzictwo Goodyeara w Le Mans to najsłynniejsze zwycięstwa od lat 60. do 90. Cieszymy się, że tak znana światowa marka, zbudowana w oparciu o zwycięski rodowód, wybrała 24-godzinny wyścig Le Mans, WEC i ELMS, aby sprawdzić swoją technologię w najbardziej wymagających środowiskach. Ich zaangażowanie w przyszłość wyścigów wytrzymałościowych jest inspirujące i odzwierciedla etos ACO oraz wszystkich naszych mistrzostw w wyścigach wytrzymałościowych”.

Gerard Neveu, Dyrektor Generalny Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC) oraz Europejskiej Serii Le Mans, podsumowuje: „Od czasu ogłoszenia powrotu do wyścigów, zaangażowanie Goodyeara w osiąganie najwyższych wyników było bardzo imponujące. Zwycięstwo w Mistrzostwach Świata w klasie LMP2 w zaledwie trzecim podejściu świadczy o poziomie inwestycji, technologii i zaangażowania zespołu producenta. Jesteśmy dumni, że Goodyear jest partnerem WEC i ELMS, a nasze zespoły LMP2 skorzystają z profesjonalnego wsparcia na wysokim poziomie, aby zapewnić ciągłą konkurencję w tej kategorii”.

FILLON Pierre (fra), President of ACO, NEVEU Gerard (fra), General Manager of Le Mans Management, during the 2019 FIA WEC World Endurance Championship, 8 Hours of Bahrain from december 12 to 14 at International Circuit of Sakhir – Photo Clément Marin

PROLOGUE WEC 2019
BARCELONA 23-24 JULY
Photo Clement MARIN

2019 FIA WEC World Endurance Championship, 6 Hours of Fuji from October 4 to 6 at Oyama, Japan – Photo Clement Marin

Comments

comments

251
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...