GoldenLine podsumowuje rekrutacje w 2018 roku
GoldenLine podsumowuje rekrutacje w 2018 roku
Platforma GoldenLine, jeden z największych serwisów rekrutacyjnych podsumowała 2018 rok. W tym czasie pracodawcy skontaktowali się z ponad 245 tys. osób posiadających profil zawodowy na GoldenLine. Jakich kandydatów szukali za pośrednictwem platformy?
Pracodawcy wykorzystują coraz bardziej zróżnicowane metody do poszukiwania kandydatów do pracy – od ogłoszeń i usług rekrutacyjnych, aż po wyszukiwanie bezpośrednie. W 2018 roku wiadomość od rekrutera za pośrednictwem Wyszukiwarki Kandydatów na GoldenLine otrzymało 245 847 osób.
Jak wynika z analiz GoldenLine, w 2018 roku najczęściej poszukiwani byli specjaliści z obszarów IT, sprzedaż oraz inżynieria. Najwięcej ofert bezpośrednio od rekruterów otrzymywali kandydaci pomiędzy 27. a 36. rokiem życia (50% osób), natomiast 25% osób, które otrzymały ofertę pracy od rekrutera, było w wieku 37-45 lat. Dodatkowo rekruterzy często decydowali się na kontakt z osobami posługującymi się pakietem Microsoft Office, posiadającymi prawo jazdy czy znającymi programy AutoCAD (10%), system SAP (7%) czy języki programowania JavaScript (6%) i SQL (6%). Ważna dla pracodawców była także znajomość języków obcych – wśród osób, które otrzymały wiadomość bezpośrednio od pracodawcy, 77% zna język angielski na poziomie podstawowym, dobrym lub biegłym.
W 2018 roku rekruterzy korzystali w swojej pracy także z usługi Jobile dostępnej w ramach GoldenLine – w ten sposób szukali przede wszystkim kandydatów z branży sprzedaży, ekonomia i finanse oraz IT. Jobile to usługa rekrutacyjna w portfolio GoldenLine, w której HR Researcher wykonuje poszukiwania w imieniu pracodawcy oraz przeprowadza selekcję nadesłanych aplikacji. W efekcie pracodawca otrzymuje tylko profile kandydatów odpowiadających wymaganiom zawartym w ofercie pracy.
Cały raport dotyczący rekrutacji za pośrednictwem GoldenLine w 2018 roku można znaleźć na stronie: https://media.
GoldenLine to wiodąca platforma rekrutacyjna, która daje kandydatom możliwość stworzenia profilu zawodowego i otrzymania referencji od współpracowników, a także zapoznania się z opiniami o pracodawcach. Firmom umożliwia dotarcie do najlepszych kandydatów za pośrednictwem różnorodnych narzędzi, m.in. Wyszukiwarki Kandydatów i usługi rekrutacyjnej Jobile. GoldenLine wspiera również firmy w budowaniu marki pracodawcy poprzez doradztwo i szkolenia, możliwość założenia Profilu Pracodawcy, a także realizację kampanii marketingu rekrutacyjnego.
Większościowym udziałowcem GoldenLine od stycznia 2016 r. jest Agora.