Golden Drum 2016 – Polska z 7 nagrodami. Komentuje Sebastian Hejnowski, CEO MSLGROUP, juror konkursu

Redakcja PR - 24.10.2016
141

Polska z siedmioma nagrodami w tegorocznym Golden Drum

Siedem statuetek powędrowało do Polski w tegorocznym konkursie Golden Drum. Agencja WALK otrzymała dwa wyróżniania za  kampanię „Nie chcę być strażakiem!” –  złoto w kategorii Film i srebro w Public Relations. Grey Group Poland wyjechał ze Słowenii z trzema statuetkami – w kategorii Outdoor za kampanię regałów Kallax dostępnych w sklepach IKEA, w kategorii PR ze srebrem za kampanię „Życie po śmierci” oraz w kategorii Prasa – za reklamę usługi Wi-Fi w samochodach Volvo XC90.

Agencja Huta 19 zdobyła srebro w kategorii Digital za internetową kampanię promującą piwo Prażubr (Kompania Piwowarska). To samo wyróżnienie otrzymała agencja Walk With Dawid za identyfikację wizualną restauracji Ceviche Bar.

croppedimage344210-golden-drum-21-10-2016-832

Tegoroczny festiwal reklam Golden Drum trwał od 18 do 21 października 2016 roku w Lublanie w Słowenii. Hasłem tegorocznego festiwalu było: „Inspired to inspire”. W gronie jurorów konkursu, Polskę reprezentował Sebastian Hejnowski, CEO MSLGROUP. Oto, jak komentuje tegoroczną edycję konkursu:

hejnowski

W tym roku festiwal Golden Drum po raz pierwszy odbył się w Lublanie a nie w nadmorskim Portoroż. Zmiana ta ma zarówno swoich zwolenników, jak i przeciwników. Nie można ukryć, że Portoroż ma niebywały czar i przez lata był magnezem dla polskiej i europejskiej branży reklamowej. W ostatnich latach festiwal zmniejszył się znacząco i szukając pomysłu na zmianę formatu organizatorzy przenieśli wydarzenie do stolicy. Niewątpliwie przewagą Lublany jest bliskość lotniska. Zamkowi, gdzie odbywają się spotkania też nie można odmówić uroku. Na tegoroczną edycję spłynęło 1047 prac z 26 krajów naszego regionu. Nadal jest więc to zdecydowanie największe wydarzenie branży reklamowej w Europie Środkowej i Wschodniej. Mając na względzie regionalne ambicje Polski dziwi niska liczba zgłoszeń z naszego kraju (81). Przełożyła się ona na 12 polskich prac na shortlistach. Dwie polskie agencje zostały nagrodzone  złotem – Grey Group i Walk.

Obie agencje otrzymały też Silver Drum w kategorii Public Relations. Walk za kampanię „Nie chcę być strażakiem” , przygotowaną dla Fundacji Integracja, a Grey Group za kampanię „Życie po śmierci” zrealizowaną dla PCK. Grand Prix w kategorii PR zdobyła agencja Publicis za błyskawiczne wykorzystanie obraźliwych słów pod adresem Rumunii kandydata na prezydenta USA Berniego Sandersa. Nagrodzone w tej kategorii zostały też: Saatchi and Saatchi za rozpoczęcie debaty o przemocy wobec kobiet w Gruzji i MCCann za kampanię walczącą z równouprawnieniem kobiet w Rumuni; TBWA za kampanię pokazującą uprzedzenia wobec gejów w Turcji  i w końcu Y&R za kampanię dotyczącą uchodźców w Czechach.

Swój sukces komentują w rozmowie z naszym portalem przedstawiciele agencji Grey Group Poland.

Poziom prac zgłoszonych na tegoroczny GD był wysoki. Wiele z nich znałem już jako laureatów Cannes Lions a kilka, zrealizowanych w tym roku, na pewno zobaczę wśród nagrodzonych w Cannes w 2017. Tym bardziej cieszą trzy statuetki dla Greya. Czuję się  zainspirowany poziomem i ilością genialnych pomysłów z Rumunii, Czech czy chociażby Macedonii bo widać że w tych krajach dużo się kreatywnie dzieje. Trudno oceniać organizację festiwalu będąc jedynie na gali zamykającej ale jedno co mogę powiedzieć, może z racji swojego wieku i co za tym idzie sentymentalizmu, to “Za rok chcemy GD z powrotem w Portoroż!” – mówi Rafał Ryś, Deputy Creative Director Grey Group Poland

Kreatywnie mamy dobry rok w Grey – jestem zadowolony z pomysłów, które realizujemy dla mBanku, IKEA czy Volvo, bo wiem, że przekładają się bezpośrednio na biznes klientów. W dodatku nasze prace dostają nagrody – 10 na KTR, shortlista Cannes i Clio, teraz  3 nagrody na GoldenDrum. Już nie mogę doczekać się roku 2017 –  dodaje Jakub Korolczuk, Executive Creative Director, Grey Group Poland.

Nagrodzone kampanie:

WALK:

Grey Group: 

Publicis (Grand Prix): 

Saatchi and Saatchi: 

McCann:

TBWA: 

Young&Rubicam:  

Łącznie, w tegorocznej edycji konkursu przyznano ponad sto statuetek, w tym 42 złote i 72 srebrne. Nagrodą Grand Prix nagrodzono 15 projektów. Golden Net Award dla najlepszej agencji sieciowej zdobyła McCann Worldgroup (z wynikiem 169 pkt.). Wyróżnienie Golden Rose Award zdobyła  rumuńska agencja Publicis Romania/Publicis On. Z kolei rosyjska Voskhod zdobyła tytuł najlepszej agencji niezależnej – Tartini Award.

Agencja Saatchi&Saatchi Macedonia / Publicis One zdobyła najwyższe wyróżnienia w dwóch kategoriach Best Piece oraz Best Practice, za kampanię „Sea Hero Quest”, zrealizowaną dla Deutsche Telekom.

Comments

comments

141
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...