Get more mobile! Focus Contact Center wypuszcza aplikację Focus Mobile na androida

Informacja Prasowa - 04.02.2019
295

Get more mobile! Focus Contact Center wypuszcza aplikację Focus Mobile na androida

Get more mobile! Focus Contact Center wypuszcza aplikację Focus Mobile na androida

Obecnie contact center to nie tylko pracownicy stacjonarni, ale też coraz częściej zdalni, jak np. handlowcy, przedstawiciele czy serwisanci. Mimo dużych korzyści, polegających na mobilności takich konsultantów, system ich pracy jest dużo trudniejszy do monitorowania, co sprawia, że analiza ich działań jest znacznie trudniejsza. Zmienić ma to aplikacja Focus Mobile od Focus Contact Center dla systemu Android.

Wydaje się, że telefony stacjonarne stają się przeżytkiem. Do tego trendu dostosowuje się także branża telemarketingowa, która coraz częściej stawia na zdalnych agentów. Tendencja robi się coraz bardziej popularna dzięki zastosowaniu chmury, czyli internetowego dysku, umożliwiającego połączenie się z serwerem z dowolnej lokalizacji.

Praca zdalna ratunkiem dla branży call center?

Powodem przenoszenia danych do chmury są przede wszystkim pieniądze, ale także wygoda. Oszczędność, wynikająca z wyboru opisywanego rozwiązania, może wynosić nawet do 50 – 85% za samo utrzymanie  w stosunku do centrali stacjonarnej. Do tego można także doliczyć mniejsze koszty za wynajem powierzchni oraz łatwiejsze wprowadzanie zmian. Natomiast pracownicy dzwoniący z telefonów komórkowych są bardziej dostępni (dzięki ich mobilności) oraz elastyczni w działaniu.

Formę zdalnej współpracy doceniają także sami pracownicy.  Wedle raportu Rynek pracy zdalnej a oczekiwania pracowników 2018 52% respondentów  zadeklarowało chęć wyboru takiej opcji pracy na pełen etat, a 95 % osób, które miało do czynienia formą współpracy zdalnej, ocenia to doświadczenie pozytywnie lub bardzo pozytywnie.

Oznacza to, że w tym trendzie tkwi duży potencjał zarówno dla pracowników, jak i pracodawców, zwłaszcza, że ceni go sobie często pokolenie Y, czyli tzw. millenialsi (urodzeni między 1980 a 2000 r.) Dla tej generacji to już nie tylko zarobki i możliwość wzięcia kredytu są istotnymi elementami wyboru oferty pracy, ale także warunki takie jak: elastyczny czas pracy, benefity pozapłacowe czy wyzwania.

Tymczasem warto zauważyć, że branża call center jest dość mało popularną wymarzoną drogą kariery (choć złe warunki towarzyszące stanowiskom konsultanckim coraz częściej stają się mitem). Dlatego też warto zwrócić uwagę na uatrakcyjnienie oferty, by zainteresowała ona potencjalnych pracowników. Możliwość pracy zdalnej z pewnością staje się coraz częstszym sposobem “wabienia” kandydatów.

Jedyny problem polega na tym, że tzw. agent zewnętrzny, pracujący mobilnie, nie jest monitorowany przez system, co oznacza że analiza jego rozmów jest zdecydowanie utrudniona.

Mobilny Focus rusza na ratunek!

Naprzeciw temu wychodzi Focus Contact Center uruchamiając swoją aplikację mobilną, która pozwoli na połączenie pracowników terenowych z wirtualną centralą telefoniczną i umożliwi lepszą kontrolę ich pracy. Dzięki zapisywaniu informacji o połączeniach przychodzących i wychodzących przyspieszy i uszczelni proces komunikacji, pozwalając też na jego monitorowanie.

Aplikacja jest dostępna w dwóch wersjach: mobile (pełnej) i lite. W wersji mobile mamy dostęp do karty klienta, z możliwością jej edycji, oraz pełnym raportowaniem.  Natomiast aplikacja lite służy  przede wszystkim do monitoringu pracy konsultanta. Działa ona wtedy w tle i zapisuje wyłącznie informacje o połączeniach – czas rozpoczęcia, czas trwania, numer telefonu.

Jak to działa?

Po ściągnięciu aplikacji ze sklepu Google Play pracownik loguje się, podając: login, agenta, domenę i hasło, przypisane mu z platformy Focus Contact Center. Następnie agent zgłasza gotowość do jednej kampanii telemarketingowej, w której pracuje. Wybór ten jest zapamiętywany przez aplikację.

Odtąd wszystkie połączenia wykonywane przez użytkowników zdalnych są rejestrowane na platformie Focus Contact Center, co daje możliwość ich raportowania, ukazując pełny obraz komunikacji z klientem, oraz pozwala prowadzić dokładne statystyki.

Do tych informacji mają dostęp także sami pracownicy, którzy czerpią wiedzę o kliencie z platformy Focus Contact Center. Rozmówcy zostaną zweryfikowani  na podstawie numeru telefonu, a  system przypomni o zaplanowanych połączeniach. Konsultant może dodać także zdalnie klasyfikatory i notatki do karty klienta.

Podczas połączeń wychodzących agent prezentuje się swoim numerem GSM, natomiast połączenia przychodzące wykonywane są na numer GSM agenta, jak również z infolinii przez IVR. Aplikacja rozróżnia kontakty z kampanii oraz prywatne.

Czy w takim wypadku aplikacja  Focus Mobile stanie się dobrą alternatywą dla contact center? Biorąc pod uwagę coraz większą popularność korzystania z chmury w tej branży oraz atrakcyjność pracy zdalnej dla potencjalnych pracowników, możliwość monitorowania pracy agentów mobilnych wydaje się obiecującym pomysłem. Ocenę jednak pozostawmy jej użytkownikom.

Comments

comments

295
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...