George Saunders bohaterem okładki najnowszych „Książek. Magazynu do czytania”

Informacja Prasowa - 15.10.2021
57

George Saunders bohaterem okładki najnowszych „Książek. Magazynu do czytania”

George Saunders bohaterem okładki najnowszych „Książek. Magazynu do czytania”.

O ponadczasowej sile „Ulissesa” Jamesa Joyce’a, pojęciu piękna w fizyce oraz „Wspomnieniach” Sinéad O’Connor  m.in. o tym będzie można przeczytać w najnowszym wydaniu „Książek. Magazynu do czytania”, które ukaże się w punktach sprzedaży prasy we wtorek, 19 października 2021 r. Numer pełny literackich tekstów, recenzji i wywiadów można zamówić również na stronie Prenumerata24.pl z bezpłatną wysyłką. 

– Sny są często zupełnie bez sensu, ale czasem da się z nich wyłuskać jakość, która może się przydać w pisaniu – mówi Katarzynie Surmiak-Domańskiej bohater okładki październikowych „Książek” George Saunders, jeden z najbardziej rozpoznawalnych na świecie amerykańskich pisarzy. W numerze, prócz wywiadu z autorem „Sielanek”, znajdzie się jego premierowy, dotąd niepublikowany w Polsce esej o rosyjskim literacie Nikołaju Gogolu.

W najnowszym wydaniu „Książek. Magazynu do czytania” będzie można przeczytać również m.in. teksty o ciemnej stronie tabloidów, których ofiarą padła Sinéad O’Connor autorstwa Pawła Sajewicza; o błędach Marka Kotańskiego, założyciela Monaru pióra Małgorzaty I. Niemczyńskiej oraz wiersze takich poetów, jak Zbigniew Herbert czy Jacek Podsiadło.

Na łamach dwumiesięcznika autorzy i autorki będą zastanawiać się też m.in. nad tym, dlaczego fizyka potrafi być piękna (Wojciech Orliński), jakie są granice osobistej odpowiedzialności założyciela Facebooka Marka Zuckerberga za przypisywane portalowi zło (Miłada Jędrysik) oraz na czym polega ponadczasowość i wyjątkowość „Ulissesa” Jamesa Joyce’a (Jerzy Jarniewicz). Wśród tych rozważań znajdzie się także tekst Katarzyny Wężyk o historii masonerii oraz Marka Bieńczyka o imperium Wedla i fenomenie czekolady. Oprócz tego redakcja zaprezentuje rekomendacje najważniejszych nowości książkowych i najlepszych kryminałów, jak również kalendarium wydarzeń literackich na najbliższe dwa miesiące.

W numerze nie zabraknie stałego dodatku dla młodszych czytelników – „Książki dla Dzieci i Młodszych Dorosłych”, w którym znajdą oni m.in. artykuł o nauce dobrych manier i tresurze dzieci oraz o wielkich książkach z małych krajów.

Najnowsze wydanie „Książek. Magazynu do czytania” wraz ze stałym dodatkiem „Książki dla Dzieci i Młodszych Dorosłych” liczy aż 134 strony. Numer będzie dostępny w punktach sprzedaży prasy od 19 października w cenie 15,99 zł, a na stronie Prenumerata24.pl można zamówić go z bezpłatną dostawą do domu. Wydanie będzie mieć też wersję cyfrową dostępną na Publio.pl, a jego treści znajdą się w aplikacjach mobilnych oraz w serwisie Wyborcza.pl/książki.

Magazyn można zamówić również w ramach rocznej prenumeraty w wyjątkowej cenie 69,95 zł. Pierwszych 70 osób zamawiających prenumeratę otrzyma książki od Wydawnictwa Agora – „Dom w butelce. Rozmowy z Dorosłymi Dziećmi Alkoholików” Agnieszki Jucewicz i Magdaleny Kicińskiej oraz „Porwany. 82 dni w rękach piratów Łukasza Pilipa i Piotra Budzynowskiego. Oferta obowiązuje od 19 października do 9 listopada br. – szczegóły tutaj.

Wydanie nowego numeru „Książek” wspiera promocja w prasie, radiu, internecie, a także autopromocja. Działania przygotował zespół marketingu „Gazety Wyborczej”.

Więcej informacji o działalności „Książek. Magazynu do czytania” znaleźć można na popularnych profilach dwumiesięcznika: na Facebooku (ponad 55,5 tysięcy obserwujących), Instagramie (ponad 17,4 tysięcy obserwujących) oraz w cotygodniowym, popularnym Booksletterze (Wyborcza.pl/newslettery). Od października 2021 r. w ramach podcastu „8:10” „Gazety Wyborczej” można słuchać nowego cyklu „Książki. Magazyn do słuchania” związanego z magazynem „Książki. Magazyn do czytania”. Gospodarzem serii jest Michał Nogaś, który w każdym odcinku rozmawia z autorkami, autorami, tłumaczkami, tłumaczami, ilustratorkami i ilustratorami m.in. o ich dziełach, planach i pomysłach: Wyborcza.pl/podcast.

Comments

comments

57
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...