„Gazeta Wyborcza” zmienia swoje hasło na „Nie ma wolności bez solidarności”

Informacja Prasowa - 26.07.2019
180

„Gazeta Wyborcza" zmienia swoje hasło na „Nie ma wolności bez solidarności"

W sobotę, 27 lipca br. „Gazeta Wyborcza” powróci do historycznego hasła „Nie ma wolności bez solidarności”, wyrażając w ten sposób wsparcie redakcji dla dyskryminowanych grup społecznych w Polsce. W związku z tą zmianą redakcja przygotowała specjalne artykuły, materiały wideo i działania promocyjne, m.in. plakat z hasłem dziennika, i zachęca swoich czytelników do aktywności w sferze publicznej.

 

„Nie ma wolności bez solidarności” jako hasło „Gazety Wyborczej” po raz pierwszy pojawiło się w winiecie w 1989 roku. Wyrażało wówczas chęć budowy nowego państwa opartego na demokracji i wspólnocie. Powrót do hasła, który nastąpi już jutro, ma symbolizować solidarność z wykluczanymi w polskim społeczeństwie grupami społecznymi i zawodowymi – osobami z niepełnosprawnościami, nauczycielami, społecznością LBGT+, lekarzami, pielęgniarkami oraz sędziami.

 

 Solidarność z tymi, którzy są wykluczani, jest wpisana w DNA Wyborczej. Dziś chcemy tym wszystkim grupom przypomnieć, że jesteśmy z nimi – mówi Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”.

 

We wspólnym stanowisku całego zespołu dziennika można przeczytać: Przesłanie: „Nie ma wolności bez solidarności”, nas zobowiązuje. Świat, jaki znaliśmy – stabilny, bezpieczny, przewidywalny – rozpadnie się na naszych oczach, jeśli zamkniemy się w egoizmie, jeśli zajęci własnym doraźnym interesem będziemy tylko kupować, konsumować i przeżuwać. Wtedy na oścież otworzymy bramy przed populistami i politycznymi szarlatanami.(…) Wracamy do tego, co na początku: „Nie ma wolności bez solidarności”.

Stanowisko redakcji „Gazety Wyborczej” można znaleźć na Wyborcza.pl. Otrzymają je także e-mailem subskrybenci newsletterów i prenumeratorzy Wyborcza.pl.

 

W związku ze zmianą hasła zespół „Gazety Wyborczej” przygotował specjalne działania redakcyjno-promocyjne. Dodatkowe treści czytelnicy będą mogli znaleźć w weekendowym wydaniu dziennika, w tygodnikach lokalnych oraz – już od dziś – piątku, 26 lipca br. w serwisie Wyborcza.pl.

 

Do sobotniego numeru „Gazety Wyborczej” dołączony zostanie plakat z nowym hasłem dziennika oraz informatorem prawnym dla osób biorących udział w marszach równości i poradnikiem, jak sobie radzić z homofobicznymi uwagami. Na łamach powiększonego wydania dziennika pojawi się fotoreportaż o osobach nieheteronormatywnych, raport o postrzeganiu społeczności LGBT+ przez Polaków, a także kalendarium marszów równości.

Plakat rozdawany będzie podczas sobotniej manifestacji w stolicy, która odbędzie się pod hasłem „Warszawa przeciw przemocy: Solidarność z Białymstokiem” (27 lipca br., od godz. 14.00 na Placu Defilad), a także w trakcie marszu przeciwko przemocy, planowanego na niedzielę w Białymstoku.

 

Dodatkowo we wszystkich piątkowych tygodnikach lokalnych „Gazety Wyborczej” z 26 lipca br. znalazły się artykuły przedstawiające m.in. sytuację osób ze społeczności LGBT+, zapowiedzi i relacje z demonstracji solidarnościowych oraz rozmowy z ekspertami, a w ich winiety – dla wyrażenia solidarności z osobami atakowanymi w Białymstoku – została wkomponowana tęcza. Podobna grafika pojawi się również w winiecie krajowego wydania „Gazety Wyborczej” w weekendowym numerze oraz przy logo serwisu Wyborcza.pl.

 

Na Wyborcza.pl, znaleźć można specjalne materiały wideo, m.in. sondę redakcyjną, w której dziennikarze i reporterzy „Gazety Wyborczej” mówią, czym dla nich jest solidarność, a już jutro ukaże się spot prezentujący najważniejsze działania Polaków, które przejawiały się solidarnością z osobami wykluczanymi, m.in. ze społeczności LGBT+, z niepełnosprawnościami, kobietami czy pracownikami sądów.

Reporterzy Wyborcza.pl będą na bieżąco relacjonować weekendowe wydarzenia w całym kraju związane z poparciem dla społeczności LGBT+, a artykuły na ten temat udostępnione zostaną bez limitu dla każdego internauty.

 

„Gazeta Wyborcza” zachęca też czytelników do wyrażania swoich opinii na temat obecnych wydarzeń w Polsce, m.in. w związku z wydarzeniami z Białymstoku, a także dzielenia się swoimi historiami obrazującymi solidarność z innymi. Można je przesyłać na adres: [email protected] Wszystkim, którzy chcą być na bieżąco informowani o sytuacji np. społeczności LGBT+ lub o kwestiach związanych z kryzysem klimatycznym, redakcja proponuje zapisanie się na newslettery Wyborcza.pl –Wyborcza.pl/newslettery.

 

Zmianę hasła „Gazety Wyborczej” wspiera kampania promocyjna prowadzona w radiu (Radio TOK FM), internecie (media społecznosciowe) oraz w serwisie Wyborcza.pl.

 

Comments

comments

180
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...