„Gazeta Wyborcza” zmienia się na 2018 rok

Informacja Prasowa - 19.12.2017
158

„Gazeta Wyborcza” zmienia się na 2018 rok

W styczniu 2018 roku „Gazeta Wyborcza” wprowadzi kilka zmian do swoich wydań – tygodnik „Mój biznes” będzie ukazywać się we wtorki, w codziennych wydaniach „Gazety Wyborczej” pojawiają się też nowe sekcje i działy, m.in. poświęcone nowoczesnym technologiom i sprawom obywatelskim. Dodatkowo, zmienią się ceny wydań „Gazety Wyborczej” w niektóre dni tygodnia.

Wtorkowy „Mój biznes. Ludzie, praca, innowacje”, poszerzona „Ale Historia”

Wydawany dotychczas w poniedziałki tygodnik „Mój biznes” poświęcony firmom, przedsiębiorczości i innowacjom w gospodarce, a także prezentujący ogólnopolskie i regionalne ogłoszenia z branży Komunikaty oraz Praca od stycznia 2018 roku będzie ukazywać się we wtorki.

– W poniedziałki „Gazeta Wyborcza” ma już dwa dodatki o ugruntowanej pozycji, czyli jedyny na polskim rynku magazyn reporterów „Duży Format” oraz „Ale Historię”. Tego dnia czytelnicy otrzymują więc aż cztery „grzbiety” dziennika, a z wydaniem lokalnym – pięć. Uznaliśmy, że treści „Mojego biznesu” są dziś na tyle atrakcyjne, że warto je lepiej wyeksponować, czyniąc z niego jedyny dodatek „Gazety Wyborczej” wydawany we wtorek – wyjaśnia Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”.

W ślad za decyzją o nadaniu „Mojemu biznesowi” większej autonomii, redakcja postanowiła też wzmocnić i poszerzyć ten tygodnik: co najmniej dwa wydania w miesiącu będą zawierały poszukiwane przez czytelników poradniki i informatory związane z rynkiem pracy, zmianami w przepisach czy podatkach.

Większą objętość będzie też mieć poniedziałkowa „Ale Historia” – w związku z rocznicą stulecia odzyskania niepodległości redakcja „Gazety Wyborczej” postanowiła powiększyć tygodnik w 2018 roku z 8 do 12 stron. Na łamach „Ale Historii” znajdą się teksty nowych oraz stałych autorów, quizy, a w ciągu roku także konkurs dla czytelników związany z wielką rocznicą. Wśród publikujących na łamach „Ale Historii” zadebiutują profesor Tomasz Nałęcz oraz Anna Machcewicz – historyczka i dziennikarka, badaczka dziejów najnowszych Polski, związana z Muzeum Historii Polski i Europejskim Centrum Solidarności.

Nowe sekcje i działy w „Gazecie Wyborczej”

Od stycznia 2018 roku zmieni się także zawartość sobotniego wydania „Gazety Wyborczej” – stałą częścią ukazującego się tego dnia „Magazynu Świątecznego” będzie osobna, ośmiostronicowa sekcja składająca z tekstów prestiżowego dziennika ”Wall Street Journal”. Do tej pory, od października 2017 r., tłumaczone na język polski pojedyncze artykuły z amerykańskiej gazety, głównie poświęcone gospodarce, nauce, nowym technologiom i wydarzeniom na świecie, ukazywały się w codziennych wydaniach „Gazety Wyborczej”. Były one także dostępne dla prenumeratorów, którzy wykupili dostęp premium do serwisu Wyborcza.pl.

– Kiedy rozpoczynaliśmy współpracę z Wall Street Journal”, wydaliśmy na start właśnie taki ośmiostronicowy, specjalny dodatek. Odbiór czytelniczy i sprzedaż tego wydania były tak dobre, że postanowiliśmy na stałe wprowadzić taki model prezentowania polskiemu czytelnikowi najlepszych treści z WSJ” – mówi Jerzy Wójcik. – Ale nie oznacza to, że artykuły zza oceanu znikną zupełnie z wydań „Gazety Wyborczej” ukazujących się w pozostałe dni tygodnia.

W 2018 roku w „Gazecie Wyborczej” pojawi się także na stałe dział Technologie, którego teksty tworzy zespół Wyborcza Tech publikujący w serwisie Wyborcza.pl/Technologie. Jeszcze w pierwszym kwartale nadchodzącego roku „Gazeta Wyborcza” wprowadzi też na swoje łamy stałą sekcję „Wyborcza to WY”, nawiązującą do hasła kampanii promocyjnej dziennika z jesieni 2017 r., którą zainspirowały obywatelskie protesty przeciwko łamaniu praworządności i konstytucji. „Wyborcza to WY” będzie cyklicznym „forum obywatelskim” na łamach gazety. Stałe miejsce w dzienniku znajdzie również tematyka związana z przemianami demograficznymi i ich konsekwencjami dla ekonomii, stylu życia Polaków i ich oczekiwań wobec przyszłości.

– W zmianach redakcyjnych, które zaplanowaliśmy na przyszły rok, najważniejszy jest dla nas harmonijny rozwój zarówno wydania prasowego, jak i internetowego „Gazety Wyborczej”. Aktualnie mamy już ponad 110 tysięcy prenumeratorów cyfrowych Wyborcza.pl – ich zainteresowania możemy doskonale analizować dzięki zaawansowanej technologii. Dlatego treści, którymi chcemy wzbogacać „Gazetę Wyborczą” w 2018, wychodzą naprzeciw nie tylko obecnym trendom, ale przede wszystkim oczekiwaniom naszych czytelników – dodaje Jerzy Wójcik.

Zmiana ceny niektórych wydań „Gazety Wyborczej”

W związku ze zmianami w wydaniach „Gazety Wyborczej”, które nastąpią od stycznia 2018 roku, zmienią się także ceny dziennika w niektóre dni tygodnia: wydanie poniedziałkowe z „Dużym Formatem” i powiększoną „Ale Historią” będzie kosztowało 4,49 zł. Wtorkowy numer „Gazety Wyborczej” z „Moim biznesem” będzie dostępny w cenie 3,99 zł, a sobotnie wydanie „Gazety Wyborczej” z „Magazynem Świątecznym”, dodatkiem „Wall Street Journal” i „Wysokimi Obcasami” – 4,99 zł. W pozostałe dni cena „Gazety Wyborczej” pozostaje bez zmian.

Nowości w cyklu wydawniczym „Gazety Wyborczej” oraz na łamach codziennych wydań będzie wspierać autopromocja – zarówno w numerach tradycyjnych, jak i na Wyborcza.pl oraz na profilach dziennika w mediach społecznościowych. Działania promocyjne przygotował zespół marketingu „Gazety Wyborczej”.

Comments

comments

158
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...