„Gazeta Wyborcza” włącza się w akcję #vote4friendship

Informacja Prasowa - 24.05.2019
147

„Gazeta Wyborcza" włącza się w akcję #vote4friendship

W piątek, 24 maja br. do całego nakładu „Gazety Wyborczej” zostanie dołączony plakat z flagą Unii Europejskiej z hasłem „Europa na tak!”. Na jego drugiej stronie czytelnicy znajdą grafikę odwołującą się do idei przyjaźni europejskiej, stworzoną przez młodych artystów w ramach akcji #vote4friendship. To wspólny projekt 16 krajów UE, który ma zachęcić młode osoby do głosowania w zbliżających się wyborach do Parlamentu Europejskiego.

W ramach projektu Pencil Friends, który jest częścią akcji #vote4friendship, 19 grafików i ilustratorów z 16 krajów członkowskich Unii Europejskiej przygotowało plakaty oparte na motywie międzynarodowej przyjaźni – idei bliskiej zarówno Unii Europejskiej, jak i młodym ludziom, którzy chętnie zawierają znajomości przekraczające geograficzne czy mentalne granice.

Każdy z artystów w projekcie stworzył unikalną postać reprezentującego dany kraj „przyjaciela”. Poszczególni bohaterowie zostali połączeni w międzynarodowe pary i przeniesieni na plakaty. Na powstałych grafikach postaci podają sobie ręce i zachęcają do głosowania „na przyjaźń”.

Grafika, którą znajdą jutro czytelnicy dziennika na odwrocie plakatu z Unią Europejską, symbolizuje przyjaźń polsko-portugalską. Jej autorami są Tymek Jezierski z Polski oraz Tiago Galo z Portugalii.

Włączając się w akcję #vote4friendship, „Gazeta Wyborcza” zachęca do udziału w tegorocznych wyborach do Parlamentu Europejskiego, które odbędą się w Polsce już w najbliższą niedzielę, 26 maja br.

Comments

comments

147
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...