„Gazeta Wyborcza” ponownie na szczycie rankingu najsilniejszych brandów w Polsce – Top Marka 2020

Informacja Prasowa - 03.11.2020
272

„Gazeta Wyborcza” ponownie na szczycie rankingu najsilniejszych brandów w Polsce - Top Marka 2020

„Gazeta Wyborcza” ponownie na szczycie rankingu najsilniejszych brandów w Polsce – Top Marka 2020
 
Tegoroczny ranking Top Marka 2020, obejmujący aż 500 najsilniejszych medialnie marek w Polsce z 50 branż, wygrała „Gazeta Wyborcza”. Dziennik wyprzedził m.in. OLX i PKO Bank Polski, jednocześnie zostając też liderem brandów w kategorii Prasa. Badanie przygotowały magazyn „Press” i PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, analizując ponad 97 mln informacji.
Top Marka 2020 to największe badanie marek w polskich mediach. Na potrzeby XIII edycji raportu przeanalizowano materiały z prasy, internetu i mediów społecznościowych opublikowane w okresie od 1 lipca 2019 r. do 30 czerwca 2020 r. – łącznie ponad 97 mln publikacji. Dzięki tym danym powstał ranking 500 marek z 50 branż – najsilniejszym medialnie brandom przyznano tytuł i statuetkę Top Marka 2020.
Liderem całego zestawienia została „Gazeta Wyborcza”, wyprzedzając OLX, PKO Bank Polski, Bank Pekao, PGE, „Super Express”, Orlen, Mercedes, TVN i Polsat, które razem tworzą Top 10 najsilniejszych marek.

– Pierwsze miejsce „Gazety Wyborczej” wśród 500 najsilniejszych medialnie marek, kolejny rok z rzędu, to dla nas bardzo ważny sygnał, szczególnie w czasach kryzysu zaufania do autorytetów, marek, instytucji. Zaryzykuję twierdzenie, że z dziennikarstwem w Polsce nie jest tak źle, jak niektórzy wieszczą, skoro „Wyborcza” i inne jakościowe media mocno się trzymają w tym rankingu – komentuje wyniki badania Top Marka 2020 Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”.
„Gazeta Wyborcza” otworzyła również Top 5 marek o największym wskaźniku dotarcia informacji i została liderem w kategorii Prasa, przed „Super Expressem” i „Rzeczpospolitą” – pod względem zarówno liczby, jak i zasięgu wzmianek wymieniających jej brand. W analizowanym okresie ukazało się prawie 1,3 mln takich publikacji. Najwięcej wzmianek o „Gazecie Wyborczej” pojawiło się w mediach społecznościowych – 92,7%.
„To głównie efekt ważnych wydarzeń i jeszcze aktywniejszego niż wcześniej pełnienia funkcji kontrolera władzy” – napisali twórcy opracowania. „To GW ujawniła np. zakupienie przez Ministerstwo Zdrowia maseczek ochronnych za 5 mln zł od znajomego ministra Łukasza Szumowskiego, co zapoczątkowało falę szerokiej krytyki byłego już szefa resortu. Przed wyborami prezydenckimi na bieżąco informowała o kolejnych decyzjach dotyczących terminu głosowania i jego formy. Była też często wskazywana w branżowych mediach jako tytuł, który odniósł sukces w sprzedaży cyfrowych subskrypcji. Została m.in. uhonorowana nagrodą WAN-IFRA European Digital Media Awards za strategię subskrypcyjną, jako jedyna z Polski trafiła do zestawienia Global Digital Subscription Snapshot 2020 FIPP, została też zakwalifikowana do międzynarodowego programu The GNI Subscriptions Lab”.
W tegorocznym rankingu Top Marka znalazły się również inne brandy z Grupy Agora. Gazeta.pl zajęła 4. miejsce w zestawieniu najbardziej medialnych portali internetowych, a w ogólnym rankingu 500 najbardziej medialnych marek uplasowała się na 90. pozycji. Kolejnymi były: Radio TOK FM – 4. wśród stacji radiowych i 139. ogółem oraz Wydawnictwo Agora – 3. wśród wydawnictw książkowych i 267. ogółem.
Badanie Top Marka jest wspólnym przedsięwzięciem pomysłodawcy projektu – magazynu „Press” oraz autora metodologii – PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, realizowanym od 2007 roku. Pierwsze edycje zawierały analizę publikacji prasowych. Więcej informacji – w najnowszym numerze „Press”, na Press.pl oraz na stronie Topmarka.eu.

Comments

comments

272
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...