„Gazeta Wyborcza” na 15. miejscu wśród światowych tytułów prasowych z największą liczbą prenumerat cyfrowych

Informacja Prasowa - 03.04.2019
61

„Gazeta Wyborcza" na 15. miejscu wśród światowych tytułów prasowych z największą liczbą prenumerat cyfrowych

„Gazeta Wyborcza” na 15. miejscu wśród światowych tytułów prasowych z największą liczbą prenumerat cyfrowych

W raporcie „Global Digital Subscription Snapshot 2019”, opublikowanym przez międzynarodowe stowarzyszenie FIPP, „Gazeta Wyborcza” ze 170 tys. aktywnych prenumerat cyfrowych zajęła 15. miejsce w zestawieniu najchętniej kupowanych cyfrowych wydań. „Gazeta Wyborcza” jest jedynym tytułem z Polski, który znalazł się w tym światowym rankingu obejmującym 52 redakcje prasowe.

W drugiej edycji raportu międzynarodowego stowarzyszenia FIPP (Fédération Internationale de la Presse Périodique – Międzynarodowa Federacja Prasy Periodycznej), który przedstawia zmiany na globalnym rynku subskrypcji cyfrowych, znalazło się ponad 50 tytułów prasowych z całego świata. Pod względem liczby sprzedanych prenumerat „Gazeta Wyborcza” uplasowała się na 15. miejscu, wyprzedzając m.in. takie tytuły, jak amerykański „The New Yorker” (167 tys. subskrypcji), włoski „Corriere della Sera” (133tys. subskrypcji), amerykański „National Geographic” (123 tys. subskrypcji) czy francuski „Le Figaro” (110 tys. subskrypcji).

Pierwsze trzy miejsca w rankingu niezmiennie zajmują amerykańskie tytuły prasowe: „New York Times” (3,3 mln prenumeratorów); „Wall Street Journal” (1,5 mln) oraz „Washington Post” (1,2 mln).

– Sądzę, że sukcesy prenumerat cyfrowych to powrót do dziennikarskich czy prasowych korzeni. Dotyczy to nie tylko modelu biznesowego – dotychczas płatności za treści w internecie były niespotykane, ale dla prasy to oczywistość, bo czytelnicy za wartościowe treści płacili od zawsze. Dodatkowo redakcje prasowe powracają do misji i istoty dziennikarstwa. Duże tytuły światowe postawiły sobie w końcu pytanie – po co i dla kogo istnieją, a nowe technologie i cyfrowy marketing pomogły im znaleźć odpowiedzi w permanentnym dialogu z czytelnikami – mówi Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”. – Z kolei sukces „Gazety Wyborczej”, choć w kontekście globalnego rankingu FIPP wolę mówić o mocnej zapowiedzi sukcesu, wynika po prostu z tego, że jesteśmy potrzebni czytelnikom – i to coraz bardziej, skoro tak chętnie płacą za subskrypcje cyfrowe. A przy tym wciąż jeszcze kupują codziennie ok. 100 tys. egzemplarzy papierowego wydania dziennika. Pierwsze 3 lata rozwoju oferty cyfrowej „Gazety Wyborczej” to odważny i duży, ale zaledwie pierwszy krok w przyszłość – mamy przygotowane następne – dodaje.

„Gazeta Wyborcza” jest liderem cyfryzacji prasy w Polsce – w lutym 2014 r. jako pierwszy polski tytuł wprowadziła system limitowanego darmowego dostępu do swoich treści i ofertę płatnej prenumeraty cyfrowej. Na koniec 2018 r. dziennik miał 170 549 aktywnych prenumerat cyfrowych. Łącznie w całym ubiegłym roku użytkownicy Wyborcza.pl podjęli 430 tys. decyzji o zakupie dostępu do serwisów i aplikacji „Gazety Wyborczej”. Dzięki temu w 2018 r. już ponad 20% przychodów dziennika pochodziło z cyfrowej działalności. Więcej informacji o prenumeracie cyfrowej „Gazety Wyborczej” – wyborcza.pl/prenumerata.

– Raport ukazuje „Gazetę Wyborczą” na tle szerszego globalnego trendu. Cieszymy się, że efekty odważnych decyzji wydawniczych i biznesowych w „Gazecie Wyborczej” są, przy zachowaniu proporcji, na miarę czołówki światowych tytułów. Dla nas to naturalny krok z punktu widzenia misji wobec czytelników i pozycji „Gazety Wyborczej”, który pozwoli jej dalej się rozwijać w zrównoważony sposób. Taki zastrzyk wsparcia od czytelników daje zespołowi niesamowitą energię do pracy w szczególności w obliczu obchodzonego w tym roku 30-lecia „Gazety Wyborczej”  mówi Danuta Breguła, dyrektor ds. strategii i rozwoju cyfrowego „Gazety Wyborczej”.

FIPP to Międzynarodowa Federacja Prasy Periodycznej, która zrzesza ponad 500 wydawców prasy z kilkudziesięciu krajów. Raport „Global Digital Subscription Snapshot 2019” opracowała we współpracy z CeleraOne. Więcej informacji – fipp.com.

 

Comments

comments

61
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...