„Gazeta Wyborcza” liderem cyfryzacji w Polsce z blisko 100 tys. płatnych subskrypcji cyfrowych

Informacja Prasowa - 10.01.2017
62

"Gazeta Wyborcza" ma blisko 100 tys. płatnych cyfrowych subskrypcji

Na koniec grudnia 2016 r. liczba płatnych subskrypcji cyfrowych „Gazety Wyborczej” wyniosła blisko 100 tys.* – to o 23 tys. więcej niż na koniec 2015 r. Tym samym dziennik istotnie przekroczył cel dotyczący liczby płatnych prenumerat cyfrowych związany z transformacją modelu biznesowego działalności prasowej.

Jako pierwszy dziennik w Polsce postawiliśmy tak odważnie na strategię cyfrową. Trzy lata temu nikt z branży medialnej nie wierzył, że czytelnicy będą skłonni płacić za treści w internecie. Okazało się że Polacy doceniają profesjonalizm naszych dziennikarzy. 100 tys. prenumerat cyfrowych w trzy lata to dla zespołu „Gazety Wyborczej” wielki powód do dumy i wdzięczności wobec czytelników, którzy nam ufają. „Gazeta Wyborcza” jest obecna tam gdzie jej czytelnicy i oferuje im dopasowane do ich potrzeb treści w formie, która im odpowiada – mówi Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”.

Liczba płatnych subskrypcji „Gazety Wyborczej” stale wzrasta dzięki nieustannie rozwijanym kompetencjom cyfrowym redakcji dziennika. W 2016 r. serwis Wyborcza.pl został zaprezentowany w całkowicie nowej odsłonie, która zyskała uznanie nie tylko użytkowników, ale również branży internetowej. Jego treści zostały istotnie wzbogacone np. o materiały wideo prezentowane w serwisie Wideo.Wyborcza.pl, które od września 2016 r. ukazują się zgodnie ze stałą ramówką.

Na koniec 2016 r. „Gazeta Wyborcza” osiągnęła poziom 100 tys. płatnych prenumerat cyfrowych, czyli więcej niż przewidywał wcześniej ustalony cel. To również wzrost aż o około 30% w stosunku do danych z końca 2015 r.

W 2016 r. przeprowadziliśmy zmiany organizacyjne skoncentrowane na rozwoju internetowej działalności „Gazety Wyborczej”. Zacieśniliśmy współpracę wokół prenumeraty z dziennikarzami i redaktorami serwisów „Gazety Wyborczej” i naszych kanałów social media. Dzięki temu możemy znacznie lepiej korzystać z coraz bardziej zaawansowanych możliwości naszych narzędzi e-commerce i analityki. Kluczowe jest nieustanne poznawanie i podkreślanie wartości naszego dziennikarstwa niejako „na nowo” – w internecie – i zwinne przekuwanie tej wiedzy na konkretne decyzje wydawnicze i promocyjne – tłumaczy Danuta Breguła szefowa działu strategii online „Gazety Wyborczej”, odpowiedzialna m.in. za prenumeratę cyfrową dziennika.

„Gazeta Wyborcza”, jako pierwszy tytuł w Polsce, wprowadziła w lutym 2014 r. system limitowanego darmowego dostępu do swoich treści i ofertę prenumeraty cyfrowej. Na koniec 2014 r. dziennik miał prawie 55 tys. płatnych prenumerat cyfrowych i był to wynik lepszy od zakładanego na poziomie 40 tys. subskrypcji. W czerwcu 2015 r. dziennik wdrożył własną platformę do sprzedaży treści cyfrowych, co w połączeniu z zastosowaniem nowoczesnych narzędzi z dziedziny Big Data, zaowocowało na koniec 2015 r. osiągnięciem liczby płatnych prenumerat cyfrowych na poziomie blisko 77 tys., choć zakładano, że próg 70 tys. subskrypcji dziennik przekroczy dopiero w 2016 r.

Prenumeratę cyfrową „Gazety Wyborczej” można zakupić w dwóch pakietach: „Wyborcza” lub „Wyborcza Premium” za pośrednictwem strony Prenumerata.Wyborcza.pl, księgarni internetowej Publio.pl lub w formie aplikacji mobilnej na urządzenia z systemami Android, iOS i Windows 8. Każdy z pakietów dostępny jest w trzech wersjach – na miesiąc, na kwartał i na rok.

* Na całkowitą liczbę płatnych prenumerat składają się subskrypcje tygodniowe, miesięczne, kwartalne, półroczne i roczne zakupione na stronach internetowych serwisów „Gazety Wyborczej” i jej wydawnictw („Wysokie Obcasy”, „Duży Format”, „Ale Historia”, „Wysokie Obcasy Extra”, „Książki. Magazyn do czytania”). Prenumeratę cyfrową dziennika można także nabyć w księgarni internetowej Publio.pl oraz w formie aplikacji mobilnej na tablety i smartfony z systemami Android, iOS i Windows 8.

Zobacz też:

Monika Lech dyrektorem wydawniczym i programowym Wyborcza.pl

Nowa odsłona Wyborcza.pl

Comments

comments

62
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...