Projekty „Gazety Wyborczej” i Gazeta.pl w finale INMA Global Media Awards 2018

Informacja Prasowa - 07.03.2018
220

Projekty „Gazety Wyborczej” i Gazeta.pl w finale INMA Global Media Awards 2018

Projekt „Jutronauci” „Gazety Wyborczej” oraz dwa formaty wideo portalu Gazeta.pl – Myk! i „Make Poland Great Again” trafiły na listę przedsięwzięć nominowanych do nagród INMA Global Media Awards 2018. To jedyne zgłoszenia z Polski, które znalazły się w gronie finalistów tegorocznej edycji konkursu. O prestiżowe wyróżnienia w 20 kategoriach rywalizuje łącznie 195 projektów z całego świata.

„Jutronauci” to nowatorski projekt „Gazety Wyborczej”, który ma szansę na nagrodę w kategorii „Najlepsze działania PR i na rzecz społeczności” (Best Public Relations or Community Service Campaign). W ciagu czterech miesięcy trwania projektu redakcja dziennika przedstawiła 26 sylwetek jutronautów – osób prezentujących otwarte, nowoczesne i inteligentne postawy. W ramach projektu zorganizowano 5 spotkań na żywo, w których uczestniczyło tysiąc osób, a relacje z nich śledziło 468 tys. internautów; przyznano także specjalne stypendia „Bilet za horyzont” osobom i przedsięwzięciom w 7 kategoriach, wybranym przez  mentorów i członków jury.
Format social video Myk! tworzony przez redakcję Gazeta.pl jest nominowany w kategorii „Najlepszy debiut marki lub produktu, tworzący nowy segment odbiorców” (Best Launch of a Brand or Product to Create An Audience Segment). Myk! to internetowe wideo, które wpisuje się w trend wideo-porad online. Każdy odcinek w ciągu kilkadziesiąt sekund przedstawia sprytne pomysły na ciekawe wykorzystanie przedmiotów codziennego użytku, przerabianie starych rzeczy oraz tworzenie nowych, praktycznych rozwiązań.
„Make Poland Great Again” to internetowy night-show informacyjny prezentujący satyryczne spojrzenie na politykę i bieżące wydarzenia, współtworzony przez duet Make Life Harder. Format walczy o nagrodę w kategorii „Najlepsze wykorzystanie wideo” (Best Use of Video). Pierwsza seria programu „Make Poland Great Again” była emitowana od września do grudnia 2017 r. i miała w sumie 16 odcinków, które wygenerowały łącznie 6,5 mln emisji w serwisie Gazeta.pl, 750 tys. wyświetleń na YouTube oraz 1,4 mln odtworzeń na Facebooku.
Do konkursu INMA Global Media Awards 2018 zgłoszonych zostało 830 projektów od 220 firm medialnych z 39 krajów na całym świecie. Wśród uczestników znalazły się media prasowe, czasopisma, media cyfrowe, telewizyjne i radiowe. Zgłoszenia „Gazety Wyborczej” i Gazeta.pl będą rywalizować m.in. z projektami amerykańskiego „The Wall Street Journal” czy szwedzkiego „Aftonbladet”. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone 4 czerwca br. w Waszyngtonie podczas 88. Annual INMA World Congress.
Zespoły Agory były już wcześniej nagradzane w konkursie INMA Awards.
W 2017 r. II miejsce w kategorii „Najlepszy pomysł na wzmocnienie czytelnictwa wydania papierowego lub na zaangażowanie czytelników” zajęła „Gazeta Pisarzy” – specjalne wydanie „Gazety Wyborczej”. W 2016 r. jury konkursu doceniło dziennik za projekt „Objazdowe Muzeum Historii Polski” (w tej samej kategorii) oraz akcję społeczną „Pracownia miast” (za „Najlepsze działania PR i na rzecz społeczności”). W 2015 r. nagrodę zdobyła akcja „Gazety Wyborczej” „Polish Your English” (I nagroda w kategorii „Wykorzystanie wydarzenia do wzmocnienia marki”) oraz projekt z zakresu content marketingu „Otwórz miasto”, realizowany przez „Gazetę Co Jest Grane” i portal Gazeta.pl (III miejsce w kategorii „Najlepsze marketingowe rozwiązania dla reklamodawców”). W 2014 r. „Gazeta Wyborcza” z projektem „Trasy magiczne” zajęła II miejsce w kategorii „Najlepszy pomysł na pozyskanie lub zaangażowanie odbiorców treści cyfrowych”. Wcześniej projekty Agory znalazły się na liście zwycięzców INMA Awards w latach 2012-2007.
INMA Global Media Awards to jedne z najbardziej prestiżowych nagród dla wydawców na świecie. Konkurs, organizowany przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Mediów Informacyjnych INMA, nagradza najlepsze rozwiązania marketingowe w prasie.

Comments

comments

220
Komentarze
Sonda

Czy nagrody branżowe przynoszą agencjom PR, oprócz prestiżu, korzyści biznesowe??

Loading ... Loading ...