Gala Bestsellery Empiku 2017 z rekordową oglądalnością

Informacja Prasowa - 14.02.2018
270

Gala Bestsellery Empiku 2017 z rekordową oglądalnością

2,54 mln widzów* obejrzało galę Bestsellery Empiku 2017 na antenie TVN 6 lutego (emisja od godz. 20:15). W porównaniu do ubiegłorocznego finału tego największego plebiscytu kulturalnego w Polsce, emitowanego na tym samym kanale, widownia wzrosła aż o 11% (250 tys. osób). Tak dobry wynik to na pewno efekt zarówno świetnej muzycznej oprawy gali, pełnej zagranicznych i polskich gwiazd, jak i nietypowej koncepcji wydarzenia.

Widowisko zachwycało rozmachem i spektakularnymi rozwiązaniami scenograficznymi, niespotykanymi do tej pory w telewizyjnych show. Wielopłaszczyznowa scenografia i cała koncepcja gali była swoistą symboliczną ilustracją przestrzeni każdego z nas jako odbiorcy Empiku – konsumenta kultury i rozrywki. Otaczamy się książkami, muzyką, filmami czy grami – one tworzą nasz świat, kreują nasze domowe wnętrza, definiują nas i określają. Goście zgromadzeni w studio zasiedli więc w środku ogromnego przeskalowanego pokoju, wypełnionego typowymi sprzętami – kanapa, lampa, biurko ze stołkiem, książki na półkach, obrazy na ścianach, schody. Większość z tych elementów stała się albo scenami występów muzycznych albo przestrzeniami wizyjnymi. Niewątpliwym atutem gali był zróżnicowana i bardzo atrakcyjna oprawa muzyczna – wystąpili: Sting&Shaggy, Jessie Ware, Jimek, Miuosh z gościnnym udziałem Kasi Nosowskiej, The Dumplings, Mrozu, Andrzej Piaseczny i Natalia Kukulska. Chorografię do wprowadzeń do poszczególnych kategorii nagród przygotowała Paulina Wycichowska – solistka Polskiego Teatru Tańca.

Za kompleksową produkcję i obsługę wydarzenia była odpowiedzialna, wyróżniona Kreaturą za realizację ubiegłorocznej gali , Agencja Allegro, z kolei za realizację telewizyjną – TVN.

Podczas gali Bestsellery Empiku 2017 po raz pierwszy w Polsce wykorzystano też, znany m.in. z czerwonego dywanu na gali rozdania nagród Grammy, tzw. GlamBot oparty na technologii slow motion. Gala, wraz z relacją zza kulis była również streamingowana w internecie. Dodatkowa aktywizacja użytkowników obejmowała konkursy w mediach społecznościowych oraz wykorzystanie w relacji internetowych liderów opinii do komentowania poszczególnych kategorii konkursowych. Komentarze osób śledzących relację internetową były wyświetlane w przestrzeni scenograficznej gali, eksponując przenikanie się różnych światów (offline i online).

Bestsellery Empiku to wynik całorocznych wyborów klientów salonów Empik i Empik.com. Każdy zakup to głos oddany w tym największym plebiscycie kulturalnym w Polsce. Statuetki są przyznawane w jedenastu kategoriach dla najlepiej sprzedających się tytułów, które ukazały się w minionym roku: pięciu literackich, dwóch muzycznych, trzech filmowych i dla gry multimedialnej. Wręczana jest także dwunasta nagroda – dla Wydarzenia Roku.

Comments

comments

270
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...