Fundacja PGNiG o historii i wspólnocie przez media społecznościowe – case study programu „Rozgrzewamy Polskie Serca”

Informacja Prasowa - 08.12.2016
190

Fundacja PGNiG prezentuje - „Rozgrzewamy Polskie Serca”

Za sprawą programu „Rozgrzewamy Polskie Serca” już od dziewięciu miesięcy Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA przypomina ważne wydarzenia z historii naszego kraju i przybliża życiorysy polskich bohaterów. W rozwijaniu świadomości patriotycznej młodzieży spółka skutecznie wykorzystuje media społecznościowe.

 „Rozgrzewamy Polskie Serca” to jeden z kluczowych programów Fundacji PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza. Jego głównym celem są działania na rzecz narodowej wspólnoty i dziedzictwa kulturowego, a także podnoszenie świadomości historycznej Polaków.

Projekt adresowany jest do zróżnicowanej grupy docelowej, dlatego PGNiG zdecydowało się na wykorzystanie nowoczesnych narzędzi komunikacji, które zapewniają szybkie i skuteczne dotarcie do odbiorców. Na potrzeby programu powstały dedykowane profile w serwisach społecznościowych Facebook i YouTube. Publikowane tam treści pomagają w nawiązaniu dialogu z młodzieżą.

Chcemy rozmawiać z młodymi ludźmi w nowoczesny i przystępny dla nich sposób, wykorzystując przede wszystkim atrakcyjne komunikaty o odpowiednio dobranej formule – zaznacza Janusz Kowalski, wiceprezes zarządu PGNiG SA. Do dalszego działania motywują nas wnioski z dotychczas zrealizowanych projektów. Widzimy wyraźnie, że młodsi odbiorcy coraz bardziej interesują się losami bohaterów podziemia antykomunistycznego, którzy z każdym rokiem coraz bardziej zakorzeniają się w polskiej popkulturze – dodaje

Jesteśmy przekonani, że dzięki współczesnym środkom przekazu nastolatkom łatwiej utożsamiać się z wartościami takimi jak poświęcenie, honor i ojczyzna – podkreśla Monika Kallista, dyrektor Fundacji PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza. – Właśnie dlatego tak dużą wagę przykładamy do komunikacji w mediach społecznościowych, które umożliwiają nam skuteczne dotarcie do młodzieży – mówi.

Profil „Rozgrzewamy polskie serca”, który na Facebooku istnieje od marca tego roku, śledzi już ponad 9 200 fanów. Największy zasięg osiągnął post promujący film „Warszawa 1935 Wola” –  wynosił on 410 644 odsłon. Z rekordową reakcją fanów wynoszącą niemal 3 500 polubień spotkał się post zapowiadający film „Zanim będzie za późno” przybliżający politykę wschodnią realizowaną przez Prezydenta Lecha Kaczyńskiego. Zwiastun tego dokumentu wyświetlony został ponad 113 tysięcy razy. Od marca do grudnia 2016 r. na profilu opublikowanych zostało 380 grafik i 15 filmów.

Szczegółowe podsumowanie aktywności profilu „Rozgrzewamy polskie serca” na Facebooku przedstawiamy w załączonym raporcie. Więcej informacji na temat projektów realizowanych w ramach programu znaleźć można na:

http://rozgrzewamypolskieserca.pl/
https://www.facebook.com/rozgrzewamypolskieserca/

https://www.instagram.com/rozgrzewamypolskieserca

Comments

comments

190
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...