Firmy w Polsce niegotowe na kryzys. Kluczowe zarządzanie reputacją – badanie OBTK

Informacja Prasowa - 23.01.2020
293

Firmy w Polsce niegotowe na kryzys. Kluczowe zarządzanie reputacją - badanie OBTK

Zdaniem prawie 95 proc. dyrektorów komunikacji w Polsce reputacja ma wpływ na wyniki finansowe i chroni markę w sytuacjach kryzysowych. Jednocześnie 44 proc. badanych przewiduje, że w ciągu trzech lat ich firmę może spotkać kryzys wizerunkowy – wynika z pierwszego w Polsce badania na temat zarządzania reputacją, które objęło dyrektorów komunikacji największych firm z 10 sektorów gospodarki. Projekt prowadzony przez agencję On Board Think Kong swoim patronatem objęły Konfederacja Lewiatan i Uniwersytet Warszawski.

Jak pokazuje badanie On Board Think Kong, zaledwie w 4 przedsiębiorstwach na 10 istnieje spisana strategia i plan działań kształtujące reputację. Podobna liczba dyrektorów komunikacji uważa, że w ciągu najbliższych 2-3 lat ich firmę może spotkać kryzys reputacji, który może mieć wpływ na wyniki finansowe.

OBTK_wykres 1.png

Liczba i tempo przekazywania informacji to największe wyzwanie, z którym w najbliższych latach będą mierzyły osoby odpowiedzialne za komunikację w firmach. Tak odpowiedziała większość pytanych przez nas dyrektorów komunikacji. Co piąty przyznał, że przez problemy z reputacją jego firma narażona była na spadek zaufania wśród konsumentów, tyle samo zmierzyło się ze spadkiem atrakcyjności jako pracodawcy. Widać przy tym, że nadal wiele firm nie ma spisanej strategii zarządzania reputacją – mówi Katarzyna Reck, Corporate Communication w OBTK.

OBTK_wykres 2.png

Żyjemy w czasach, gdzie następuje pewna zmiana jakościowa postrzegania biznesu, który musi uwzględnić w swojej komunikacji nową generację użytkowników. W świecie podłączonym do mediów społecznościowych firmy muszą być transparentne i otwarte na dialog, bo o wizerunkowy kryzys łatwiej niż kiedykolwiek. A posiadanie dobrej opinii po prostu się opłaca – mówi Kuba Giedrojć, dyrektor departamentu komunikacji Konfederacji Lewiatan.

OBTK_wykres 3.png

Badanie zostało przeprowadzone przez agencję On Board Think Kong w okresie X-XII 2019r. W badaniu wzięli udział dyrektorzy komunikacji lub marketingu największych firm z 10 sektorów gospodarki. Partnerami badania są Uniwersytet Warszawski, Konfederacja Lewiatan, Business Insider, PRoto i Newseria. Cały raport z badania będzie dostępny już wkrótce na www.obtk.pl

On Board Think Kong

Część międzynarodowej sieci public relations ECCO Network obecnej w ponad 40 krajach, łącznie zatrudniającej ponad 1500 konsultantów w 50 biurach na całym świecie. Główne obszary specjalizacji to: korporacyjne doradztwo public relations, content marketing & SEO, komunikacja w kanałach społecznościowych. Projekty On Board Think Kong wyróżniane są między innymi za kreatywność i skuteczność (Effie, Golden Drum, IPRA Golden Awards, IAC, Stevie Awards). W Polsce agencja należy do Związku Firm Public Relations. Od maja 2018 r. On Board Think Kong jest jedynym polskim członkiem brytyjskiego stowarzyszenia Content Marketing Association.

Comments

comments

293
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...