Jak firmy kibicują na Euro?

Redakcja PR - 27.06.2016
211

Przegląd postów firm związanych z Euro 2016. Czy i jak firmy kibicują na swoich profilach w mediach społecznościowych? Robią to dobrze?

Najgorętszy w Polsce czas (nie tylko z powodu upałów) to oczywiście Euro, które wykorzystują marketerzy, jak tylko mogą. Nic w tym dziwnego. Póki piłka jest w grze, maszyna będzie się również kręcić. Dowodem są nie tylko wielkie kampanie medialne, ale profile społecznościowe firm. W ostatnim artykule o real time marketingu dałam próbkę możliwości Piotra i Pawła, jeśli chodzi o szybkie reagowanie na to, co dzieje się na murawie. Dzisiejszy artykuł w całości poświęcę Euro na Facebooku.

Rozgrywki wywołują wiele emocji, co nie ominęło fali postów w mediach społecznościowych. Jeśli ktoś jest ciekawy, jak bardzo wykresy poszybowały w górę, zapoznajcie się z raportem Sotrender na temat kibicowania w internecie. Jest niezwykle interesujący!

Najwięksi zawodnicy nie mogli ominąć takiej okazji, dlatego Orange od początku kibicuje naszym. Z tej okazji ruszyli z ofertą darmowych gigabajtów. Przecież oglądanie meczu nie może obyć się bez dobrego internetu! Posty te generują ogromną ilość reakcji, co nieco reaktywuje fanpejdż, na którym przy innego rodzaju komunikatach pojawia się znacznie mniejsze zaangażowanie. Sam fanpejdż ma ponad 18 milionów fanów, więc to świetna okazja, by nieco pobudzić swoich odbiorców.

 

Orange_fb

fot.: screen https://www.facebook.com/orangepolska/

 

Wyborowa idzie o krok dalej. Na początku czerwca wypuszczono specjalną, limitowaną serię w naszych barwach.

Wyborowa_facebook

fot.: screen  https://www.facebook.com/wyborowapolska/

 

To oczywiście nie wszystko. Posty z kategorii real time też znajdziemy na fanpejdżu. Nie są to jakieś przypadkowe grafiki, wyglądają na bardzo przemyślane, estetyczne, z klasą. Niektóre posty są bardziej atrakcyjne ze względu na konkursy, które organizuje producent. W jednym z nich wygraną była koszulka polskiego projektanta – Roberta Kupisza. Bardzo podobają mi się posty, w których twórcy wykorzystują grę słów jak: ,,Oznacz swoją jedenastkę”. Widać, że te komunikaty bardzo odpowiadają kibicom.

 

Wyborowa_fb2

Zaskoczeniem jest to, że największe fanpejdże banków nie kibicują, bo te posty mają ogromny potencjał. Wielka szkoda, bo jesteśmy ciekawi inwencji tych zawodników. O tym, jak działają sportowe posty jednak zdążył przekonać się Alior Bank, który nie boi się wyrażać emocji kibicowskich, czego przykład macie poniżej. Prosty chwyt, jednak wygenerował aż ponad 25 tysięcy reakcji. Nikt przecież odważyłby się nie kibicować naszym!

 

Alior Bank SA_fanpejdż

fot.: screen https://www.facebook.com/AliorBankSA/

 

Macie wątpliwości, czy każda firma może angażować się w sport? Porzućcie je. Do niedawna myślałam, że w posty sportowe mogą ,,bawić się” tylko profile w jakimś stopniu związane aktywnością fizyczną. Teraz już nie mam wątpliwości, że trzeba wyjść poza horyzont, o czym przekonują nas posty Słodkiej Chwili. Nie ma wymówek od kibicowania! W tym poście zadaniem aktywizującym grupę odbiorców było dokończenie przyśpiewki. Jak wyszło? Zadanie trudne jak na taki post, ale zabawa trwa! Prawdziwi kibice puścili wodze fantazji, czego wynikiem są nie tylko statystyki, ale zadowolenie twórców oraz samych odbiorców. Super!

 

Słodka Chwila_fb

fot.: screen: https://www.facebook.com/SlodkaChwila/

Nie mogło zabraknąć również Piotra i Pawła, o którym wspominałam w poprzednim zestawieniu. Sam wygląd grafiki nie powala, a zdjęcie mogło być zrobione bardziej starannie, jednak pomysł zwraca uwagę. Widać, że w odpowiednim momencie złapano wiatr w żagle (po poście z Kapustką) i idą za ciosem, co zaowocowało dużą liczbą reakcji. Trzymajcie tak dalej!

 

Piotr i Paweł _fb

fot.: screen https://www.facebook.com/piotripawelstronaoficjalna/

 

Jaki jest Wasz ulubiony post na fejsie o Euro?

 

Comments

comments

211
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...