Firma Prodromus będzie reprezentować Polskę w europejskim finale konkursu FedEx Small Business Grant
Informacja Prasowa - 18.11.2021Firma Prodromus będzie reprezentować Polskę w europejskim finale konkursu FedEx Small Business Grant
Firma Prodromus będzie reprezentować Polskę w europejskim finale konkursu FedEx Small Business Grant
- Łączna pula nagród w wysokości prawie 250 000 euro wesprze rozwój małych przedsiębiorstw w 16 krajach
- Firmy, które nie zakwalifikowały się do finału mogą teraz powalczyć o Nagrodę Publiczności w wysokości 10 000 euro
Hoofddorp/Warszawa, 17 listopada 2021 r. – FedEx Express Europe, spółka zależna FedEx Corp. (NYSE: FDX) i największa na świecie firma zajmująca się transportem ekspresowym, ogłosiła listę 15 finalistów europejskiego konkursu Small Business Grant.
Spośród wszystkich krajowych zgłoszeń wybrano krakowską firmę Prodromus i to ona będzie reprezentować Polskę w wielkim finale konkursu. Prodromus zajmuje się projektowaniem, produkcją i serwisem robotów do rehabilitacji. Ich flagowy produkt Prodrobot dla dzieci, czyli zautomatyzowany trenażer chodu przeznaczony do rehabilitacji kończyn dolnych, jest wykorzystywany w placówkach medycznych, takich jak szpitale czy centra rehabilitacyjne.
Wszyscy Finaliści konkursu to małe, europejskie firmy wyróżniające się w swoich działaniach innowacyjnością i pasją. Łączna pula nagród w wysokości prawie 250 000 euro wesprze ich rozwój i realizację ich ambitnych celów.
Lista Finalistów:
- Polska: Prodromus
- Austria: Carbomed Medical Solutions
- Belgia/Luksemburg: Nchem
- Czechy: Apis Innovation /Thermosolar hive
- Dania: byACRE
- Francja: Light in the led
- Grecja: ΚΡΥΣΤΑΛΛΕΝΙΑ ΔΡΟΣΟΥ ΙΚΕ (Pandrosia)
- Hiszpania: Ekuore / CHIP IDEAS ELECTRONICS
- Holandia: Moyu
- Irlandia: The Ethical Silk Company
- Izrael: Bettear
- Niemcy: icho systems gmbh
- Portugalia: Open Grow
- Wielka Brytania: Dirtbags Climbing
- Włochy: Endelea
Po raz pierwszy konkurs jest realizowany jako jedno, ogólnoeuropejskie wydarzenie, dostępne dla małych, komercyjnych przedsiębiorstw zatrudniających do 50 pracowników w 16 krajach Europy. W ramach ostatniego etapu konkursu 15 finalistów walczyć będzie o nagrodę główną (50 000 EUR/ok. 230 tysięcy złotych) lub jedną z trzech Nagród Jury w kategorii: Jakość Cyfrowa, Mistrz Zrównoważonego Rozwoju oraz Mistrz Innowacji (15 000 EUR/ok. 70 tysięcy złotych każda).
Przedsiębiorstwa, które nie zakwalifikowały się do finałowej piętnastki, biorą teraz udział w publicznym głosowaniu, które wyłoni krajowych laureatów Nagrody Publiczności. Oznacza to, że 15 kolejnych firm otrzyma po 10 000 euro (45 tysięcy złotych).
Helena Jansson, SVP Finance International, FedEx Express i jedna z członkiń jury konkursu Small Business Grant, powiedziała: „ Ideą konkursu Small Business Grant jest promowanie małych firm, które dokonują wielkich rzeczy i jak widać po tegorocznych zgłoszeniach, małe firmy nie zawiodły. Zauważyliśmy kilka niezwykle ciekawych pomysłów, więc jury stoi teraz przed dużym wyzwaniem, aby wyłonić godnego zwycięzcę”.
Maija Palmer, Innovation Editor w firmie Sifted: „Konkurs prezentuje to, co Europa ma najlepszego do zaoferowania. Pokazuje również, że to właśnie małe firmy stanowią fundament europejskiej gospodarki. Gratuluję wszystkich Finalistom: pionierom cyfrowych rozwiązań, innowatorom oraz liderom zrównoważonego rozwoju. Standard zgłoszeń w tym roku był wyjątkowo wysoki!”
Jury w składzie Jansson, Palmer oraz Karen Reddington, Regional President FedEx Express Europe wspólnie wybierze zwycięzców Nagrody Głównej oraz trzech Nagród Jury. Informacja o wszystkich zwycięzcach konkursu, w tym lokalnych laureatach Nagród Publiczności zostanie ogłoszona 26 stycznia 2022 r. Aby dowiedzieć się więcej o konkursie i wziąć udział w głosowaniu publiczności należy odwiedzić stronę konkursu www.fedex.com/grant.
Inicjatywa Small Business Grant Competition organizowana jest w USA od roku 2012 r., z każdą kolejną edycją obejmuje kolejne kraje. Pierwsza europejska edycja konkursu odbyła się w roku 2016 r. w trzech krajach, natomiast w 2019 r. – w pięciu. W tym roku, po raz pierwszy, FedEx organizuje Konkurs w 16 europejskich krajach, by zapewnić większe możliwości dla małych firm, które wykazują się pasją oraz innowacyjnością w regionie.