Finałowe 36 najlepszych kampanii marketingowych w Europie

Informacja Prasowa - 19.06.2019
241

Finałowe 36 najlepszych kampanii marketingowych w Europie

Znamy listę tegorocznych finalistów prestiżowego konkursu Effie Awards Europe. Wśród finalistów wyłonionych w pierwszym etapie konkursu znalazły się m.in. kampanie dla Jaguara, SAS, Beko, Fanty, Aldi, Paypal czy L’Oreal Paris. Pod koniec czerwca ich osiągnięcia oceniać będzie jury składające się z 40 doświadczonych ekspertów, którzy na obrady odbywające się w Brukseli przyjadą z całej Europy. W tym elitarnym gronie nie zabraknie praktyków z Polski – do zespołu jurorów dołączyła m.in. Inga Songin, Regionalny Dyrektor Marketingu Danone CEN.

To już półmetek 23. edycji Effie Awards Europe – corocznego konkursu, w którym nagradzane są najbardziej efektywne, międzynarodowe kampanie, obejmujące swoim zasięgiem przynajmniej dwa rynki europejskie. Jury pierwszego etapu konkursu – składające się z 50 młodych profesjonalistów z 20 europejskich krajów – wyłoniło 36 projektów marketingowych, które w 12 kategoriach standardowych zawalczą o miano najlepszej i biznesowo najskuteczniejszej kampanii. O ostatecznym wyborze zwycięzców zdecyduje jury składające się z 40 doświadczonych przedstawicieli branży z aż 17 krajów Europy, w tym z Polski.

Polki w zespole jurorskim

W elitarnym gronie jurorów 23. edycji konkursu Effie Awards Europe znalazły się dwie przedstawicielki z Polski – Inga Songin, Regionalny Dyrektor Marketingu Danone na Europę Centralną, Europę Wschodnią i kraje Nordyckie oraz Marta Życińska, Dyrektor ds. Marketingu i Komunikacji na Europę Środkowo-Wschodnią w Mastercard Europe.

 –Zaproszenie do grona jury drugiego etapu konkursu przyjęłam z dużą satysfakcją, ponieważ Effie Awards to wydarzenie w obszarze marketingu, które cenię najbardziej. Cieszę się, że podczas prac jury będę mogła podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem oraz wpłynąć na dalszy rozwój branży poprzez włączenie się w wyłonienie najskuteczniejszych rozwiązań marketingowych – mówi Inga Songin, która od blisko 10 lat strategicznie rozwija marki grupy spółek DANONE, a obecnie jako Regionalny Dyrektor Marketingu Danone odpowiada za marki produktów mlecznych i pochodzenia roślinnego na 13 rynkach w Europie.

Finałowe obrady jury

Obrady pierwszego etapu konkursu odbyły się na początku czerwca w formie on-line. W ocenie nadesłanych prac wzięto pod uwagę wyzwania strategiczne, kontekst kampanii oraz jej cele, a także jakość realizacji i dopasowanie mediów. Finałowa grupa 36 kampanii zostanie ponownie oceniona w drugim etapie konkursu. Podczas obrad jury, które odbędą się 26 i 27 czerwca w Brukseli, grono ekspertów podda finałowe kampanie analizie technicznej oraz ocenie kreatywnej.

-Na co dzień pracuję z markami, które – w myśl wizji DANONE, One Planet. One Health. – dążą do tego by pozytywnie wpływać na zdrowie i dobre samopoczucie konsumentów, jednocześnie dbając o środowisko naturalne. Kluczowe więc dla mnie jest to, by współczesne kampanie marketingowe pozytywnie wpływały na swoje otoczenie. Wierzę, że marki mają taką siłę. Dlatego wyzwania, na jakie odpowiadają finałowe kreacje oraz wartości, jakie kryją się za tymi projektami, to elementy, które docenię szczególnie –dodaje Inga Songin.

O tym, który z nadesłanych projektów okaże się najefektywniejszą kampanią marketingową w Europie, dowiemy się już 15 października podczas uroczystej gali wręczenia nagród w Brukseli.

Najefektywniejsze kampanie marketingowe

Effie Awards to największy coroczny konkurs marketingowy na świecie. Po raz pierwszy został zorganizowany w 1968 r. w Nowym Jorku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu, które chciało nagrodzić autorów najbardziej skutecznych działań reklamowych. Dziś licencję na organizowanie konkursu ma ponad 50 krajów.

Pierwsza europejska edycja konkursu miała miejsce w 1996 roku. O tytuł najefektywniejszej kampanii marketingowej w konkursie Effie Awards Europe zawalczyć mogą prace obejmujące swoim zasięgiem przynajmniej dwa rynki europejskie. Obradom jury przewodniczą Bastien Schupp, Dyrektor Zarządzający ds. Marek i Komunikacji Marketingowej Grupy Renault oraz Harjot Singh, szef działu strategii w McCann Worldgroup. W pracach jury udział bierze 5 przedstawicieli z Polski – trójka z nich oceniła prace w pierwszej turze konkursu, zaś pozostałe dwie osoby wezmą udział w wyłonieniu zwycięzców 23. edycji konkursu.

Inga Songin

Comments

comments

241
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...