Finalistki Plebiscytu Lirene: Kobieta. Innowacja. Natura.

Informacja Prasowa - 24.08.2021
276

Finalistki Plebiscytu Lirene: Kobieta. Innowacja. Natura.

Finalistki Plebiscytu Lirene: Kobieta. Innowacja. Natura.,
które od 24 sierpnia będą walczyć o głosy internautów.

Innowacje tworzone przez kobiety oraz ich inicjatywy realnie wpływające na ochronę środowiska  to działania, które wspiera i nagradza marka Lirene. W drugiej edycji Plebiscytu Lirene: Kobieta. Innowacja. Natura. jury wybrało sześć finalistek, które stoją na czele proekologicznych inicjatyw, takich jak: ochrona i walka o czysty Bałtyk, dawanie ubraniom drugiego życia, produkcja jogurtów na bazie fasoli Jaś, ekologiczny preparat służący lepszemu plonowaniu roślin, wielorazowe produkty czy wytwarzanie materiałów termoizolacyjnych z oleju po… frytkach! O tym, które z finalistek zostaną zwyciężczyniami konkursu, zadecyduje Jury oraz głosy internautów.

Do drugiej edycji Plebiscytu Kobieta. Innowacja. Natura. wpłynęło 80 zgłoszeń od przedsiębiorczyń, inicjatorek, influencerek, badaczek, aktywistek i innowatorek. Nagrody finansowe otrzymają 3 najlepsze inicjatywy – projekt wybrany przez Jury (15 000 zł) oraz dwa projekty wyłonione przez publiczność w internetowym głosowaniu (2x 10 000 zł).

Jury wybrało sześć finalistek

Wszystkie nadesłane do Plebiscytu projekty zostały najpierw ocenione pod względem formalnym, a potem według punktacji zawartej w regulaminie. Następnie Jury w składzie: Dominika Szaciłło – zwyciężczyni pierwszej i ambasadorka drugiej edycji Plebiscytu, założycielka inicjatywy „Uwaga! Śmieciarka jedzie”; Katarzyna Dziedzic – przedstawicielka Fundacji Schronisko dla Roślin; Martyna Wyrzykowska – redaktorka naczelna serwisu ofeminin.pl, Paulina Górska – ekoinfluencerka, oraz Joanna Orfinger – Global Brand Manager marki Lirene wybrało sześć projektów, których autorki przejdą do trzeciego etapu plebiscytu – ogólnopolskiego głosowania internautów, które rozpocznie się 24 sierpnia 2021 r.

– Bardzo pozytywnie zaskoczyła nas jakość tegorocznych zgłoszeń. Do Plebiscytu nadeszło wiele wspaniałych inicjatyw, które w realny sposób przyczyniają się do ratowania naszej planety. Podczas obrad miałyśmy burzliwe dyskusje, bo mogłyśmy wybrać tylko sześć finalistek, a projektów, które chciałyśmy wyróżnić było dużo więcej. Bardzo ucieszył nas fakt, że w tegorocznej edycji brały też udział finalistki i uczestniczki poprzedniej. To pokazuje, że nasz konkurs przyciąga utalentowane kobiety. Będziemy je promować, bo ich pomysły i działania są ważne dla naszego wspólnego dobra – mówi Joanna Orfinger, Global Brand Manager Lirene.

Sześć finalistek, które przeszły do trzeciego etapu Plebiscytu

Paulina Barros – przedsiębiorczyni i autorka projektu „It’s a bean” – alternatywy jogurtów na bazie polskiej fasoli Jaś,

Marta Konopko – przedsiębiorczyni, założycielka i właścicielka marki „Wielorazówka” – eko-produktów i strony internetowej, gdzie są sprzedawane; studentka V roku kierunku lekarskiego oraz przewodnicząca uczelnianego Studenckiego Koła  Kardiologii,

dr inż. Maria Kurańska – adiunkt naukowo-dydaktyczny na Wydziale Inżynierii i Technologii Chemicznej  Politechniki Krakowskiej im. Tadeusza Kościuszki, badaczka, autorka innowacyjnej technologii recyklingu oleju posmażalniczego, który jest ponownie wykorzystywany do wytwarzania materiałów termoizolacyjnych w budownictwie,

Olga Sarna – aktywistka, działaczka na rzecz Bałtyku, Prezeska Fundacji MARE; od blisko 9 lat zajmuje się ochroną ekosystemów morskich; w ramach dwóch edycji projektu Fundacji pt. Czysty Bałtyk i przy współpracy z organizacjami rybackimi wyłowiono z Bałtyku łącznie ponad 300 tys. kg odpadów morskich,

dr hab. Anna Sroka-Bartnicka – naukowczyni w Katedrze Genetyki i Mikrobiologii na UMCS w Lublinie oraz w Zakładzie Biofarmacji Uniwersytetu Medycznego w Lublinie; kierownik projektu polegającego na opracowaniu ekologicznego preparatu do wzrostu i plonowania roślin uprawnych i leczniczych,

Zofia Zochniak – pomysłodawczyni i twórczyni portalu UbraniaDoOddania.pl; dzięki inicjatywie udało się uratować prawie 500 000 kg niepotrzebnych ubrań, a do 200 organizacji pozarządowych przekazano w okresie I 2019 – V 2021 prawie 500 000 zł.

Jak głosować w Plebiscycie Lirene: Kobieta. Innowacja. Natura.?

Głosy na wybrane projekty* można oddawać od 24 sierpnia do 8 października 2021 r. na stronie Plebiscytu kameny.lirene.pl. Gala finałowa z wręczeniem nagród zwyciężczyniom Plebiscytu odbędzie się w drugiej połowie października br. Zachęcamy do głosowania!

*Każda osoba może oddać tylko jeden głos wybierając swoją faworytkę spośród sześciu finalistek.

Comments

comments

276
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...