Finał programu BLIX AWARDS z nowymi nagrodami

Informacja Prasowa - 26.10.2023
251

Tym razem Kapituła doceniła producentów FMCG

W tym roku po raz pierwszy w historii programu „BLIX AWARDS – Wybór Konsumentów” zostały rozdane nagrody dla sektora FMCG. Spośród ponad 1,1 tys. ocenianych marek na rynku, statuetki otrzymało 25 laureatów. To zwieńczenie szeroko zakrojonego badania firmy KANTAR Polska, Grupy BLIX i platformy UCE RESEARCH, w którym Polacy wyrazili ponad 620 tys. opinii na temat marek, należących do 88 kategorii. Konsumenci wskazywali te, które najczęściej wybierają podczas codziennych zakupów w sklepach stacjonarnych. Oficjalna gala wręczenia nagród odbyła się w warszawskim Hotelu Marriott.

Po raz pierwszy w tej edycji uczestnicy programu „BLIX AWARDS – Wybór Konsumentów” ocenili nie tylko retailerów, ale również producentów. W sumie głosowali na ponad 1,1 tys. marek FMCG. W efekcie wręczonych zostało 25 specjalnych nagród.

– Wybór sieci, do której konsument idzie na zakupy, często zależy od tego, czy dostępne są w niej preferowane przez niego marki FMCG. Artykuły na sklepowych półkach odgrywają zatem kluczową rolę w całym obrazie polskiego retialu. Dlatego postanowiliśmy zapytać shopperów o ich ulubione produkty markowe FMCG i wyróżnić te najczęściej wskazywane przez badanych – komentuje Marcin Lenkiewicz, członek Kapituły Programu „BLIX AWARDS – Wybór Konsumentów”.

W szeroko zakrojonym badaniu firmy KANTAR Polska, Grupy BLIX i platformy UCE RESEARCH Polacy podzielili się ponad 620 tys. opinii na temat samych marek FMCG. – Rynek producentów FMCG jest bardzo konkurencyjny, również dzięki ofercie marek własnych sieci handlowych. Tym bardziej chcieliśmy podkreślić wybór konsumentów, którzy w większości kategorii wybrali marki znane i lubiane od lat – dodaje Lenkiewicz.

Co istotne, marka nie mogła nominować siebie ani być nominowana przez osoby trzecie. Latem br. organizatorzy przeprowadzili niezależne badanie, w którym wzięły udział marki dostępne na polskim rynku, należące do 88 kategorii FMCG. Trzeba też dodać, że nagrody BLIX AWARDS przyznane zostały markom brandowym, wykluczając marki własne sieci handlowych. W każdej kategorii pytania były wielokrotnego wyboru. Konsument mógł odpowiedzieć, że kupuje kilka marek w danej kategorii. Najważniejsze było wskazanie marki kupowanej najczęściej podczas codziennych zakupów w sklepach stacjonarnych.

Ostatecznie organizatorzy wręczyli aż 25 specjalnych nagród. I tak w kategorii produktów spożywczych  uhonorowano Pudliszki, a w przypadku nabiału – Mlekovitę. A patrząc na produkty kulinarne, wygranym jest WINIARY. Wśród tłuszczów roślinnych zwyciężył Kujawski. Mięso i wędliny zdominował Krakus. Z kolei w kategorii produktów śniadaniowych nagrodzono Nestle. Wszystkie produkty mrożone wyprzedziła FRoSTA, a produkty sypkie – Lubella. Zwycięzcą pośród roślinnych alternatyw produktów mięsnych jest Tarczyński, a w gronie roślinnych alternatyw produktów mlecznych – Alpro.

Jeśli chodzi o napoje gorące, laureatem jest Jacobs. Nagrodzonym napojem bezalkoholowym jest Coca-Cola, a piwem – Lech. Słodycze zostały zdominowane przez Kinder, słone przekąski – Lay’s, a lody – Big Milk. Wśród produktów dla dzieci i niemowląt zwyciężyła BoboVita, a pośród produktów dla zwierząt – Dolina Noteci.

W kategorii leki OTC wygrał Ibuprom. W dziedzinie higieny jamy ustnej uhonorowano Colgate. Z kolei patrząc na higienę osobistą, laureatem jest NIVEA. Wśród kosmetyków nagrodzono Eveline Cosmetics. Produkty do prania i płukania zdominował Lenor, produkty do sprzątania – Ajax, a produkty do czyszczenia toalet – Domestos.

– Nagroda BLIX AWARDS FMCG jest wyjątkowa na rynku, ponieważ decydują o niej sami shopperzy i to w dużej liczbie. Otrzymanie jej powinno być dla laureata równoznaczne z tym, że jego produkt został doceniony przez konsumentów. To osiągnięcie stanowi potwierdzenie, że produkowany towar spełnia jakościowe oczekiwania nabywców. Ponadto zdobywcy nagrody otrzymują prawo do bezpłatnego posługiwania się prestiżową odznaką „Wybór Konsumentów Nr 1 – BLIX AWARDS” przez 12 miesięcy. Mogą wykorzystywać ją w swojej komunikacji, tym samym informując klientów, że są dla shopperów numerem jeden w swojej kategorii. Zresztą podobnie w poprzednich latach robili to nagradzani w kategoriach retailowych – podsumowuje Marcin Lenkiewicz.

Comments

comments

251
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...