Filmy polskich twórców internetowych na zagranicznych rynkach

Informacja Prasowa - 26.01.2018
109

Filmy polskich twórców internetowych na zagranicznych rynkach

Video Brothers, polska sieć partnerska, zdobywa międzynarodowy zasięg. Firma będzie wspierać youtuberów oraz producentów filmowych w globalnej ekspansji.

Certyfikowana agencja YouTube – Video Brothers, obsługująca ponad 210 kanałów z Polski i zagranicy, wprowadzi produkcje rodzimych twórców na zagraniczne rynki. W projekt zaangażowani będą również profesjonalni wydawcy i producenci zainteresowani zarabianiem na swoich produkcjach poza Polską.

Według danych logów CMS Youtube w grudniu 2017 r. Video Brothers zanotowało łącznie 130 488 654 wyświetleń. Aż 52,3% z nich stanowił ruch z zagranicy, uzyskany głównie dzięki licencjom filmowym skierowanym na rynki globalne oraz inwestowaniu w polskie kanały z potencjałem emisji treści poza Polską. Grudzień był jednocześnie rekordowym miesiącem Video Brothers pod względem zarobków i liczby emisji. YouTube ogląda miesięcznie ponad półtora miliarda ludzi na świecie1. W Polsce użytkowników serwisu szacuje się na 21 milionów miesięcznie2. Zatem udział widowni z naszego terytorium w najlepszym okresie roku stanowi zaledwie 1,4% globalnego audytorium platformy. Odsetek będzie malał z uwagi na boom na wideo w innych częściach globu – mówi Łukasz Skalik, twórca i prezes Video Brothers – Jako jedyna sieć wielokanałowa w Polsce już teraz wykorzystujemy ten potencjał.

W celu pozyskania twórców, często związanych długoterminowymi umowami z innymi podmiotami na polskim rynku, firma oferuje model licencyjny oparty na udostępnieniu plików wideo do emisji na kanałach Video Brothers. Rozliczenie oparte jest na podziale przychodów z reklam przy klipach lub ich zakupie z opcją wyłączności do emisji zagranicznej.

Przy produkcjach przetłumaczonych i zoptymalizowanych przez nasz zespół pod kątem globalnych algorytmów, równolegle stosujemy geoblokadę eliminującą dublowanie zasobów w wynikach wyszukiwania dla odbiorców z Polski. Tym samym nie osłabiamy lokalnych kanałów naszych partnerów. Głównym kierunkiem tych działań są rynki zagraniczne – wyjaśnia Kamil Mrozkowiak, Video Content Manager odpowiedzialny za repozytorium Video Brothers.

Comments

comments

109
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...