Farmacja cały czas na czele rankingu największych reklamodawców

Informacja Prasowa - 30.07.2018
162

Farmacja cały czas na czele rankingu największych reklamodawców

Ranking najbardziej aktywnych reklamodawców w pierwszym półroczu 2018 roku ponownie otwierają przedstawiciele farmacji. Zdecydowanym liderem jest Aflofarm z GRP na poziomie 106 321, za nim plasuje się Polpharma (GRP 55 845) – pokazuje analiza domu mediowego Codemedia. Ranking zamyka firma Orange z GRP 26 730.

W zestawieniu na trzech pierwszych miejscach znajdują się producenci z branży farmaceutycznej. Aflofarm oraz Polpharma utrzymują swoje pozycje, natomiast US Pharmacia w porównaniu z rokiem poprzednim przeskoczyła z 4 na 3 i zwiększyła swój udział o 7% w porównaniu z zeszłym rokiem.

Największym wzrostem procentowym w top 10 względem poprzedniego roku może pochwalić się Procter & Gamble. Mimo, że utrzymuje tę samą pozycję co w 2017 roku to wygenerował o 23% procent więcej GRP niż w roku poprzednim. Prawie podobna sytuacja jest z Lidlem. W tym przypadku wzrost jest o 22%. Największy spadek odnotował Unilever – 17%. W 2017 roku był na 3. miejscu z liczbą 46 182 GRP, w 2018 na 6. miejscu z liczbą 38 506 GRP.

Do top 10 dołączył Natur Produkt Pharma, który w 2017 roku był poza czołówką, a w 2018 roku ze wzrostem 54% znajduje się na 5 miejscu. Przez ten manewr z grona największych udziałowców wykluczony został Pepsico, który w 2017 roku był na 10 miejscu z liczbą 25 833 GRP (w 2018 – 24 553 GRP) – mówi Marcin Hajdenrajch, Media Manager, Codemedia.

Przez dołączenie Natur Produkt Pharma do grona top 10 branża farmaceutyczna stanowi ponad połowę udziałów w tym zestawieniu – 54%. Na drugim miejscu jest FMCG – 32%, trzecim – handel (Lidl) – 9% i na czwartym miejscu telefonia komórkowa (Orange) – 6%.

Porównując półrocza w 2018 roku producenci wygenerowali o 4% więcej GRP niż w 2017 roku. Co ciekawe największy gracz Aflofarm w tym roku osiągnął mniejszą liczbę GRP o 7% – podsumowuje Marcin Hajdenrajch, Media Manager, Codemedia.

Ranking najbardziej aktywnych reklamodawców w telewizji jest przygotowywany przez dom mediowy Codemedia raz na pół roku.

Comments

comments

162
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...