Fanki esportu – nowa grupa docelowa dla marek?

Informacja Prasowa - 06.08.2019
83

Fanki esportu - nowa grupa docelowa dla marek?

Mexad Games, nowa agencja marketingu w esporcie i gamingu, we współpracy z Mobile Institute przeprowadziła kompleksowe badanie polskich fanów esportu i gamingu.
Według raportu Esport w Polsce. Jakimi konsumentami są fani esportu i gier?  Zarówno internauci (71%), jak i fani gier oraz esportu (70%), są zgodni – esport powinny wpierać marki kierujące ofertę zarówno do mężczyzn, jak i do kobiet.

Profesjonalne sceny esportowe najbardziej popularnych gier zdominowane są przez zawodników-mężczyzn. Esport traktowany jest jako „męski świat”, a przekazy reklamowe sponsorów często są dostosowane właśnie do mężczyzn. Warto jednak być świadomym tego, że społeczność fanek esportu jest coraz większa – według szacunków stanowią one już około 30% wszystkich zainteresowanych tą dyscypliną. Zarówno za granicą, jak i na lokalnym podwórku zaobserwować można coraz większe zainteresowanie kobiet rywalizacją esportową. Marki, którym zależy na komunikacji z tą społecznością, powinny być tego świadome i przykładać większą wagę do tego, by swoje komunikaty kierować także do tej grupy.

Fanki esportu docenią zaangażowanie

Według badania Mexad Games  82% fanek esportu chce, aby w esport angażowały się również marki kierujące swoją ofertę do kobiet. Podczas, gdy 70% członków społeczności esportowej wykazuje większą sympatię do marek wspierających sport elektroniczny, wśród fanek esportu jest to już 12 p.p. więcej. To kobiety najczęściej chcą, aby w esport angażowały się marki, które nie kierują oferty wyłącznie do mężczyzn. Przykładem może być Sephora, która w 2018 została partnerem GIRLGAMER Esports Festival.

Marki mają wpływ

Internauci interesujący się sportem elektronicznym zapytani o to, kto ich zdaniem, ma największy wpływ na polepszenie sytuacji kobiet w środowisku esportowym wskazali marki jako drugą siłę. Na podium znaleźli się blogerzy / vlogerzy (21%), marki (20%) oraz streamerzy (19%). Ponadto niemal co czwarta fanka esportu (23% pytanych) jest zdania, że wpływ na polepszenie sytuacji kobiet w środowisku esportowym mają właśnie firmy.

Zainteresowanie kobiet grami i uczestnictwem w profesjonalnych turniejach sukcesywnie rośnie. Obserwujemy tez coraz więcej inicjatyw, które mają aktywizować kobiecy esport, takie jak turniej CS:GO eLadies Tournament. Wsparcie marketingowe takich wydarzeń jest dla e-sportowej kobiecej społeczności niezwykle ważne, ponieważ w znaczący sposób może przyczynić się do rozwoju esportu i polepszeniu sytuacji grających kobiet. Zaangażowane marki z pewnością mogą liczyć na duży poziom zaangażowania fanek i sympatię, zwłaszcza, że póki co na rynku kobiecego esportu konkurencja nie jest duża. Stosunkowo łatwo można dzisiaj rozpocząć budowę swojej przewagi konkurencyjnej nie tylko w przypadku marek efemerycznych, ale także wszelkich innych, które kierują swoje produkty do kobiet– podsumowuje Arkadiusz Miegoń, wiceprezes Mexad Games.

Comments

comments

83
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...