Fanki esportu – nowa grupa docelowa dla marek?

Informacja Prasowa - 06.08.2019
278

Fanki esportu - nowa grupa docelowa dla marek?

Mexad Games, nowa agencja marketingu w esporcie i gamingu, we współpracy z Mobile Institute przeprowadziła kompleksowe badanie polskich fanów esportu i gamingu.
Według raportu Esport w Polsce. Jakimi konsumentami są fani esportu i gier?  Zarówno internauci (71%), jak i fani gier oraz esportu (70%), są zgodni – esport powinny wpierać marki kierujące ofertę zarówno do mężczyzn, jak i do kobiet.

Profesjonalne sceny esportowe najbardziej popularnych gier zdominowane są przez zawodników-mężczyzn. Esport traktowany jest jako „męski świat”, a przekazy reklamowe sponsorów często są dostosowane właśnie do mężczyzn. Warto jednak być świadomym tego, że społeczność fanek esportu jest coraz większa – według szacunków stanowią one już około 30% wszystkich zainteresowanych tą dyscypliną. Zarówno za granicą, jak i na lokalnym podwórku zaobserwować można coraz większe zainteresowanie kobiet rywalizacją esportową. Marki, którym zależy na komunikacji z tą społecznością, powinny być tego świadome i przykładać większą wagę do tego, by swoje komunikaty kierować także do tej grupy.

Fanki esportu docenią zaangażowanie

Według badania Mexad Games  82% fanek esportu chce, aby w esport angażowały się również marki kierujące swoją ofertę do kobiet. Podczas, gdy 70% członków społeczności esportowej wykazuje większą sympatię do marek wspierających sport elektroniczny, wśród fanek esportu jest to już 12 p.p. więcej. To kobiety najczęściej chcą, aby w esport angażowały się marki, które nie kierują oferty wyłącznie do mężczyzn. Przykładem może być Sephora, która w 2018 została partnerem GIRLGAMER Esports Festival.

Marki mają wpływ

Internauci interesujący się sportem elektronicznym zapytani o to, kto ich zdaniem, ma największy wpływ na polepszenie sytuacji kobiet w środowisku esportowym wskazali marki jako drugą siłę. Na podium znaleźli się blogerzy / vlogerzy (21%), marki (20%) oraz streamerzy (19%). Ponadto niemal co czwarta fanka esportu (23% pytanych) jest zdania, że wpływ na polepszenie sytuacji kobiet w środowisku esportowym mają właśnie firmy.

Zainteresowanie kobiet grami i uczestnictwem w profesjonalnych turniejach sukcesywnie rośnie. Obserwujemy tez coraz więcej inicjatyw, które mają aktywizować kobiecy esport, takie jak turniej CS:GO eLadies Tournament. Wsparcie marketingowe takich wydarzeń jest dla e-sportowej kobiecej społeczności niezwykle ważne, ponieważ w znaczący sposób może przyczynić się do rozwoju esportu i polepszeniu sytuacji grających kobiet. Zaangażowane marki z pewnością mogą liczyć na duży poziom zaangażowania fanek i sympatię, zwłaszcza, że póki co na rynku kobiecego esportu konkurencja nie jest duża. Stosunkowo łatwo można dzisiaj rozpocząć budowę swojej przewagi konkurencyjnej nie tylko w przypadku marek efemerycznych, ale także wszelkich innych, które kierują swoje produkty do kobiet– podsumowuje Arkadiusz Miegoń, wiceprezes Mexad Games.

Comments

comments

278
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...