Facebook znów notuje ogromne zyski, jednak specjaliści ostrzegają przed zwolnieniem obrotów giganta

Redakcja PR - 28.07.2017
276

Facebook znów notuje ogromne zyski, jednak specjaliści ostrzegają przed zwolnieniem obrotów giganta

Raport finansowy za II kwartał bieżącego roku jest bardzo zadowalający. Praktycznie we wszystkich dziedzinach jest zauważalny wzrost względem okresu analogicznego roku ubiegłego. Jednak analitycy ostrzegają inwestorów, że Facebook nie będzie już tak szybko przybierał na wartości.

Firma Zuckenberga wypracowała zysk w wysokości 9,32 miliarda dolarów. dwanaście miesięcy wcześniej Facebook zarobił znacznie mniej bo niewiele ponad 6 miliardów. Na czysto w II kwartale portal przyniósł 3, 89 miliarda dolarów, analogiczny okres 2016 roku przyniósł firmie 2,28 miliarda dolarów.

Widoczny jest również przyrost użytkowników, który w skali roku wynosi 17 procent. Statystyki mogą zadowalać również z powodu miesięcznych odwiedzeń portalu gdyż wynosi 2,01 miliarda osób. W porównaniu z rokiem ubiegłym jest to wzrost o 0,5 miliarda osób. Wszystko to spowodowało, że wartość akcji Facebooka również wydatnie wzrosła z 0,78 dolara na akcji w 2016 do 1, 32 dolara obecnie.

Mimo takich sukcesów, specjaliści ostrzegają przez zwolnieniem przychodów firmy. Dlaczego? Większość przychodów dla portalu generują wpływy z reklam. A w tej materii Facebook powoli zaczyna zbliżać się do ściany, jest ich już bardzo dużo. Pracownicy portalu nie będą mieli gdzie „wkleić” kolejnych reklam. Rozwiązaniem problemu mogłoby być wstawianie reklam na komunikator firmy – messenger.  O takich planach zarząd firmy wspominał już dawno, jednak nic w tej materii jeszcze się nie zmieniło. Sam Zuckenberg mówił, że spieniężenie messengera przebiega wolniej niż planowano.

Facebook aby dalej generować większe zyski musi modyfikować swój portal. Władze z pewnością o tym wiedzą. Wydaje się kwestią czasu premiera kolejnych usług i aplikacji.

Zobacz również publicrelations.pl

 

Comments

comments

276
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...