Algorytm Facebooka ma promować posty bogate w informacje
Menadżerowie Facebooka poinformowali na blogu firmy, że algorytm ma zostać zmieniony w taki sposób, by promować treści bogate w informacje. To kolejna z serii zmian w algorytmie, jaką zapowiadają potentaci z Palo Alto.
Jak informują na blogu Facebooka menadżerowie odpowiedzialni za big data i news feed – Jie Xu, Akos Lada, Data Scientist Vibhi Kant, serwis ma promować posty bogate w informacje. To wynik pracy nad ulepszeniem algorytmu i dostosowaniem go do oczekiwań użytkowników. Jak podkreślają w komunikacie pracownicy serwisu, Facebookowi zależy przede wszystkim na dostarczaniu pożądanych przez użytkowników treści – świadczy o tym choćby zmiana algorytmu eliminująca nagłówki clickbaitowe. Menadżerowie z Palo Alto zapowiedzieli także przeprowadzenie szeroko zakrojonych badań użytkowników, które maja ulepszyć newsfeedy użytkowników. Feed Quality Program ma objąć kilkadziesiąt tysięcy osób korzystających z Facebooka z całego świata.
Twórcy Facebooka spodziewają się, że niektóre strony mogą zauważyć niewielkie zmniejszenie lub zwiększenie ruchu; natomiast wszyscy administratorzy zostali uczuleni, by tworzyć takie treści, które dla użytkowników będą niosły konkretne informacje.
Źródło: blog firmowy Facebooka