Facebook zawyżał statystyki wideo

Redakcja PR - 27.09.2016
5

Facebook błędnie obliczał statystyki materiałów wideo

The Wall Street Journal poinformował, że Facebook przez dwa lata miał zawyżać statystyki opublikowanych w serwisie materiałów wideo.

Facebook nie wliczał do statystyk wszystkich odsłon materiałów, które trwały mniej niż 3 sekundy. Skutkowało to tym, iż dane łącznego czy średniego czasu odtworzeń filmów były zawyżone. Błędne statystyki sięgają do dwóch lat wstecz, a dane mogą być zawyżone nawet o ok. 60-80%.

W piątek David Fischer wiceprezes Facebooka ds. partnerstw biznesowych i marketingowych opublikował na swoim profilu post, w którym wyjaśniał zaistniały błąd.

(…) Statystyki powinny uwzględniać całkowity czas oglądania materiału wideo podzielony przez liczbę wszystkich użytkowników, którzy je odtworzyli. Ale tak nie było (…) Serdecznie przepraszamy za ten problem, który dotknął naszych klientów. Ten błąd nie powinien stanąć na drodze do naszego najważniejszego celu, jakim jest działanie w jak najlepszym interesie naszych klientów oraz rozwoju ich biznesu (…) – napisał  David Fischer.

The Wall Street Journal pisze, iż Facebook już we wcześniejszym oświadczeniu przyznał, że odkrył błąd w sposobie obliczania statystyk wideo. Mimo tłumaczeń, cała sytuacja u wielu osób wywołuje oburzenie. Przez błąd Facebooka firmy, które płaciły za reklamę wideo, mogły kierując się nieprawidłowymi statystykami niewłaściwie planować budżet. Kontrowersje wzbudza również fakt, iż serwis przez 2 lata miał nie zauważyć błędu.

Źródło: wsj.com

Comments

comments

5
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...