Facebook pozwoli na tworzenie dedykowanych grup przez firmowe fanpejdże

Redakcja PR - 21.07.2017
219

Facebook pozwoli na tworzenie dedykowanych grup przez firmowe fanpejdże

Facebook ogłosił wczoraj, że coraz szybciej rozwija się na skalę globalną, od kilku miesięcy efekty różnorakich testów mogliśmy zobaczyć na niektórych rynkach. Jednym z tych działań jest możliwość tworzenia grup na swoich profilach, do jakiej pełny dostęp dał administratorom stron. Miałoby to na celu zwiększenie zaangażowania w grupach niszowych.

Menadżer Facebooka, Linda Xiong, wytłumaczyła, że nowa funkcja pozwoli na tworzenie własnych grup bez konieczności polegania na osobistych profilach administratorów, co może spodobać się pracownikom social media, którzy mimo wszystko, oczekują w tej branży więcej prywatności i rozdzielenia pracy od swojego życia codziennego. Ponadto, da to firmom szansę do wykreowania „oficjalnej” grupy, na tle innych, niepożądanych lub nieoficjalnych stron trzecich utworzonych przez fanów. Taki fan nie będzie mógł również utworzyć grupy na oficjalnym profilu firmy.

FAcebook

„Wyobraźcie sobie grupę wsparcia dla produktu z wielkim technicznym zapleczem. Zamiast obsługiwać infolinię, której obsada składa się tylko z pracowników firmy, możesz tak naprawdę wprowadzić opcję P2P (peer-to-peer), która jest bardziej inspirująca podczas dzielenia się opiniami istotnymi dla osób myślących o zakupie danego produktu lub usługi”, wytłumaczyła Xiong dla Adweek.

Dyrektor ds. Produktów, Chris Cox, wyjaśnił dodatkowo, że grupy na stronach mogą mieć znaczenie dla wydawców, tak jak było w przypadku Washington Post – wypowiadanie się na temat danego postu jest jak „cyfrowa wersja listów do redaktora, ale z trwającą dyskusją w czasie rzeczywistym”.

Zuckerberg również wspomniał o nowej funkcji na swoim profilu.

Podkreślił, iż takie grupy mogą pomóc użytkownikom dołączającym przykładowo do grup wsparcia.

„W obecnych czasach wszyscy otrzymujemy wsparcie z kilku źródeł: od naszej rodziny i przyjaciół, z naszych środowisk, a także z sieci bezpieczeństwa socjalnego. W naszej obywatelskiej dyskusji najczęściej koncentrujemy się na tym ostatnim, jednak stwierdziłem, że środowiska, w których się obracamy grają ważną rolę w dbaniu o nas, i musimy poświęcić równie dużo czasu na ich budowę” – napisał Zuckerberg.

Comments

comments

219
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...